Sonos S1, S2 Twee apps draaien

Hoi,

Is het mogelijk om 2 (Sonos) apps te draaien binnen Homey van dezelfde fabrikant?

Grotendeels is mijn Sonos het S2 Systeem. Enkele apparaten zijn nog S1 en kunnen niet geupgrade worden. Ik wil niet mijn gehele systeem naar S1 terugzetten.

Is het mogelijk om de Sonos app binnen Homey via een omweg dubbel te installeren? Dus 1 app voor account S1 en ander voor account S2. Of misschien 2 emailaccounts aan de app te koppelen? Ik hoef echt alleen 2 stuks S1 apparaten toe te voegen. De rest doe ik binnen Homey qua aansturing Sonos.

Misschien is er een losse testversie die je kan installeren en als 2e kan gebruiken?

Waarschijnlijk weet ik het antwoord wel, maar ik wil het toch proberen :grinning:

Thanks!

Als je de source code kunt vinden, kun je met een kleine aanpassing de app “er naast” installeren

1 Like

De Sonos app is van Athom en ik zie niets op hun Github; wordt lastig gok ik…

Dat is jammer.

Athom geeft het bij de app ook zelf aan met S1 en S2:

Luisteraars kunnen bijvoorbeeld geen spelers in een S1-systeem combineren met spelers in een S2-systeem.

Zou een mooie feature kunnen zijn om een 2e account te kunnen toevoegen.

Ik sta dus bijna op het punt om een Sonos s1 product aan te schaffen. Maar als ik dit dus lees is het niet zo makkelijk als de app dat aangeeft?

Zolang je dezelfde versie draait is het niet erg.

Maar je kunt niet S1 en S2 gelijktijdig gebruiken.

Er is maar 1 Sonos app toch in de homey store? Ik zie daar geen s1 of s2.
En bij die beschrijving staat dat beide kan. Maar als ik terug lees is dit niet zo? Of wel? Het blijft een beetje onduidelijk.

Wat betreft iOS begrijp ik dat er 2 apps zijn voor s1 en s2 en dat deze beide hun eigen multiroom hebben oid.

Maar daar zou ik het niet voor gaan gebruiken.

Ik ben echt opzoek of in homey ik (nu ik meerdere s2 apparaten heb) er een s1 ook kan toevoegen en daar bijv ipv multiroom muziek er alleen soundboard meldingen ofzo mee af kan spelen vanuit een flow.

Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijker is?

Er is maar 1 Sonos app voor Homey.

Het gaat erom wat voor Sonos systeem (app) je draait buiten Homey. Dat kan een S1 zijn (voor oude apparaten) of S2. Je kunt op een S2 systeem van Sonos geen speakers installeren die alleen op S1 werken.

Gezien je maar 1 Sonos systeem kan aansturen via Homey, moet dat dus of een S1 systeem zijn of een S2 systeem. Je kunt in theorie het hele Sonos systeem downgraden naar S1 , want een S2 speaker draait altijd wel op S1. Alleen dan werk je altijd met verouderde app die niet meer geupdate word.

Aha. Als je een product toevoegt dan moet je toch inloggen naar een Sonos app. Kan je dan niet voor dat specifieke product inloggen met of je inlog voor s1 of met inlog voor s2. Even er vanuit gegaan dat je dan 2 verschillende e-mail adressen gebruikt dus ook 2 aparte accounts? En dat pint homey dus niet? Begrijp ik het dan goed?

Ik denk niet dat dat werkt.

Een apparaat werkt alleen maar als hij aanwezig is binnen je Sonos account. En je kunt maar 1 account actief hebben.

Om zeker te weten zou je het moeten testen.

Tja dat gaat nu net niet lukken omdat ik momenteel alleen maar s2 producten heb en evt s1 wil aanschaffen mits dit werkbaar word. Maar ik krijg er een hard hoofd in.