Sonos groep volume

Hallo allemaal,

Kort geleden heeft Homey de Sonos app geüpdatet zodat groep
Volume beschikbaar is geworden.
Het werkt alleen anders dan ik had gedacht/hoopt
Als ik het gebruik dan zet de app het volume van alle speakers in de groep op het zelfde volume.
In mijn beleving is groep volume een bepaalde berekening van de verschillende volume standen van de verschillende speaker in de groep.
Even een voorbeeld. 1 speaker in de woonkamer staat op volume 10, een speaker in de (open) keuken staat volume op 13. In de Sonos app is het groep volume dan 11.
In de Homey Sonos app is er zover ik kan zien geen mogelijkheid om het huidige groep volume op te vragen. Het zetten van het groep volume via de Homey Sonos app zet nu alles speakers op het zelfde volume.
Klopt het wat ik zeg, of zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor je reactie.

Ik heb geen Sonos maar als ik een app zou gebruiken die een groepsfunktie heeft zou ik denken dat alles hetzelfde word.
Je zet het volume van de hele groep op bv 9.
Je kan misschien ook zeggen dat het huidige volume met relatief 6% moet wijzigen, net zoals verlichting. En dan van de hele groep.

In de Sonos mobile app kan je voor iedere speaker een max volume instellen, door hier verschillende waarden naar behoefte, in te vullen, zal de groeps volume regeling plaats vinden tussen nul en de max waarde. Zodoende kan je voor alle speakers de zelfde volume waarde gebruuiken. (Geen test gedaan en geen garantie, slechts theorie).

Zonder gebruik te maken van de Sonos app gebruik ik de functie om per sonos device (waarbij de device Sonos is de woonkamer in een 5.1 opstelling met arc, sub en 2 ones) de volume relatief te verhogen/verlagen. Weliswaar dan niet 1 kaart met groepsvolume, maar dus wel meerdere kaartjes (3) voor relatieve volume.