Sonos begint 's nachts automatisch af te spelen

Hi allen,

Ik wil graag hier even de volgende vraag stellen, om zo te kijken of meerdere Homey gebruikers er last van hebben. Zo niet, dan ligt het waarschijnlijk niet aan Homey maar aan iets anders.

Sinds gisteren begint ineens 's nachts de Sonos automatisch af te spelen. Op het moment dat ik dan het liedje op de Sonos weer uitzet, begint die een paar uur later weer af te spelen. Ook als ik het geluid van de Sonos demp, zet die zelf het geluid weer aan en speelt dan een paar uur later weer af.

Ik heb een aantal flows met een Sonos inbegrepen, maar die hebben eerder nooit problemen gegeven. En uiteraard heb ik geen flow waar die midden in de nacht muziek afspeelt :slight_smile:

Ik word een beetje gek van om elke nacht wakker te schrikken, dus ik probeer de mogelijke oorzaken uit te sluiten.

Daarom de vraag of iemand anders met een Homey ook last heeft van dit gekke gedrag?

Veel dank!

Je kunt ook een keer een nachtje je Homey uitzetten om te zien of het dan nog steeds optreedt :blush:

Homey uitzetten lijkt me wat onhandig en overkill, tenzij je verder niets hebt lopen dat problemen gaat opleveren. Misschien eerst even alle flows waar de Sonos in wordt gebruikt tijdelijk disabelen?

Maken die flows gebruik van variabelen oid? Is het telkens hetzelfde liedje?

Of heb je niet per ongeluk op de Sonos zelf iets ingesteld wat op een bepaalde tijd start? Ik weet dat een vriend van mij iets soortgelijks heeft gehad met zijn Sonos en na een reset van het Sonos systeem was het weg. Die gebruikte overigens geen domotica oid, alleen Sonos zelf.

Op de Sonos zelf kun je ook alarmen instellen.
Kijk eens in de Sonos app onder Systeem en dan bij Alarmen of je daar per ongeluk iets aangezet hebt.

1 Like