Somfy Telis 4

Hallo,
Ik ben pas begonnen met de Homey en probeer de rolluiken te installeren met de Somfy app.
Ik heb een (Somfy RTS) Telis 4 afstandsbediening maar die regaert niet op de Homey. Via de app installatie staat er wel een afbeelding van de Telis 1 maar niet van de Telis 4.
Kan dit de oorzaak zijn?
Hoe kan ik de rolluiken wel installeren?

Stefan T. Zegt bij de reviews dit:
“Goede app werkt ook met Somfy telis 4 afstandbediening”

Uitgaande op zijn tekst zou het dus wel moeten werken.

Moet ik dan de rolluiken misschien per stuk instellen?
Of gaat dat ‘automatisch’ via de AB? Er zijn nl 4 rolluiken aan gekoppeld.

Ja je moet ze per rolluik instellen. In homey is het daarna natuurlijk wel mogelijk ze gelijktijdig te bedienen

Marcel, bedankt. Ik ga dat vanavond uitproberen.

ik heb 3 rts screens, en een telis modules rts, alle 3 kunnen koppelen via de ab.
je moet ze indd per rolluik instellen.

Hallo allemaal,

Het is gelukt, dank voor de hulp!
Bij sommige rolluiken heb ik de signaaltijd verlengt om haperingen te voorkomen.
Ik vraag mij(zelf) nu alleen nog af of ik ook nog een ‘Mystand’ kan instellen via de Homey.
Dus misschien dat ik daar nog een vraag over ga stellen.
Eerst dit maar eens verder inregelen…stap voor stap… :slight_smile:

Op het moment dat je rolluik loopt dus in then dan zet je weer in kaartje in then met rolluik stop in de delay geef je aan wanneer (welke seconden) je luik moet stoppen.

Heb ik voor io motoren en telis 4 en homey toch ook connexoon nodig? Of heb ik die in ieder geval nodig voor de afstandsbediening? Somfy zegt van wel, de leverancier van de luiken denkt van niet…

Hey Google, leer me zoeken :slight_smile::+1:

1 Like

Peter, ook bezig om de Telis 4 RTS in te stellen met mijn Homey.
Kan je mij aangeven hoe je die per rolluik instel??
Gr Franz

Hallo Franz,

Dat is alweer een tijd geleden…maar in denk via de afstandsbediening van de Somfy.
Per rolluik (signaal)

Groeten,
Peter

Met de afstandbediening kies je het rolluik dat je wilt toevoegen aan Homey. met het knopje achterop de afstandbediening zet je het betreffende rolluik in de programmeerstand. Dan kan je dat rolluik toevoegen aan Homey.

Feitelijk voeg je dus nooit een Somfy afstandbediening toe, maar je hebt de afstandbediening nodig om het scherm in de programmeerstand te krijgen.

Begrijp ik je goed dat je dan feitelijk de rolluik reset en opnieuw instelt als je het knopje achterop indrukt
?

Nee, het rolluik wordt niet gereset. Het rolluik kan meerdere codes leren waarop het reageert. Er wordt slechts een extra code toegevoegd.

Hoe is het mogelijk om ze tegelijk te bedienen (zoals kanaal 5 of the Somfy Telis 4?)