Somfy Tahoma - kan afzonderlijk functioneren (met alleen EN .. of ook OF?)

Goedemiddag beste forumleden,
Bezit Homey Pro. Stel dat ik de Somfy Tahoma en de Homey kan finetunen zodat ik de screens, rolluiken ea kn bedienen via de app … kan ik dan ook nog steeds de originele afstandsbediening/knop/ bedienen??
Heb opgemerkt dat dit bij Ikea lampen niet zo is. Na de configuratie op de Homey kwam ik er achter dat ik steeds de lampen dien te bedienen met de app. Ben ik bvb. niet thuis dan kreeg niemand de lampen aan zoals het hoort … Ttz wel door iedere lamp 2/3 keer aan en uit te doen … maar om 4 staande lampen met elk 3 aparte lichten in … is niet zo praktisch.
Iemand ervaring mee??
Grtz,
jef

Als je de Tahoma-box en de Somfy Tahoma & Connexoon-app op Homey hebt, heeft dit op geen enkele manier invloed op de afstandsbedieningen. Ik gebruik nog steeds mijn afstandsbedieningen, ook al automatiseert Homey ze ook.

@jefvandejumenas Ik maak hier thuis gebruik van een Ikea hub/gateway en ik kan de lampen gewoon bedienen met de afstandsbediening en met de app.
Ik heb de lampen toegevoegd aan de hub.
Ik heb de app geinstalleerd voor de Ikea Tradfri Gateway en daarmee komen de lampen ook in Homey. De afstandsbediening heb ik alleen toegevoegd aan de hub. Ik heb ze niet gekoppeld aan een lamp.
En in de app van Ikea kan je de afstandsbediening naar dezelfde kamer slepen om de desbetreffende lamp aan of uit te doen, of te dimmen.

Als ik nu bv de lamp met de afstandsbediening aanzet en het is tussen 5 en 9 uur dan dimt de lamp automatisch naar 10%. Dat dimmen doet Homey.

@Adrian_Rockall en @Mike1233 bedankt voor jullie feedback. Ga er mee aan de slag. Thnx.

2 Likes