Somfy RTS schermen groeperen

Ik heb 5 Somfy schermen die ik in Homey Pro heb staan en werken prima, maar ik kan er geen groep van maken om ze allemaal tegelijk aan te sturen.
Iemand tips?

Hmmm een oplossing staat al in de titel? Het moet nl. prima met de < group > app kunnen.
Of met een advanced virtual device van de Device Capabilities app.

1 Like

Helaas lukt het mij niet, heb het met een Blended, een Fused en een United groep geprobeerd.

Uit mijn hoofd zit er een bug in de < group > app, maar geen idee waar dat invloed op heeft; je kunt alle info in het app topic vinden, zoals vermeld op de homey.app app pagina’s

Athom schijnt ook plannen voor het toevoegen van een een groep functie te hebben.
Maar het kan soms erg lang duren voordat het uiteindelijk beschikbaar is.

1 Like

Met deze informatie is het onmogelijk om uit te maken waar de fout zou kunnen zitten.
Dus als je geholpen wilt worden zul je nauwkeuriger moeten beschrijven wat je gedaan hebt en wat er dan precies wel of niet gebeurd. Bij voorkeur met schermafdrukken van configuratieschermen, foutmeldingen en flows en logmeldingen die je zelf in je flow hebt toegevoegd.

1 Like

En niet met de groep “Blinds”? Waarom dan niet?

Dan krijg ik de melding:
“We kunnen geen apparaten vinden met deze mogelijkheden”

Bij zowel een Blended, een Fused groep en een United groep gaat het aanmaken goed, ik kan ze alle 5 toevoegen. Echter bij het bedienen werkt alleen de 1ste.

Als je 5 schermen zou je verwachten dat ze alle 5 gelijk zijn. In tools kun je zien of ze allemaal dezelfde driver, class en capabilities hebben. En als ze allemaal gelijk zijn (tot dezelfde class behoren). Als ze niet behoren een van de voorgedefineerde type apparaten (classes) zoals windowscovering, blinds, curtains, sunshade, zou je ze allemaal aan de United groep moeten kunnen toevoegen.
Dat is je kennelijk gelukt. Maar kennelijk werkt bedienen alleen met Blended. Dus zijn ze kennelijk niet alle 5 dezelfde classe.
Dus laat even horen wat de classes zijn van die 5.
Maar als je ze wel kan bedienen, waar ben je dan nog ontevreden over?