Somfy rts 1 afstand bediening 2 screens

Goedemorgen allemaal.

Ik heb 2 screens die bedient worden door 1 afstand bediening, nu heb ik deze toegevoegd in homey en het werkt perfect.
alleen gaan ze tegelijk naar beneden of tegelijk naar boven .
Hoe kan ik deze appart laten werken of programeren of inleren?

Op de afstand bediening selecteer je welke screen je wilt gebruiken, of tegelijk of de ene of de andere.
dat moet toch ook in homey kunnen?

Schermafbeelding 2021-10-02 om 09.26.55

Dat kan, mits je van de twee screens afzonderlijk de stroom eraf kunt halen. Programmeer ze een voor een terwijl de ander zonder stroom zit.

Als dat niet mogelijk is kun je optie twee proberen (niet lachen: ik heb het zo voor elkaar gekregen): loop zover mogelijk weg van je huis als kan dat de screens net wel/net niet reageren op de afstandbediening en probeer het zo te krijgen dat maar één van de screens reageert op het programmeerknopje.

Als je ook een meerkanaals afstandbediening hebt met lege kanalen zoals ik dan kun je daarna op de afstandbediening met programmeren/deprogrammeren de andere lostrekken, heb je dat niet dan moet je de andere kant op lopen om het andere scherm te pakken te krijgen.

Super! werkt perfect. Ik heb wel eerst de somfy rts app verwijderd, homey opnieuw opgestart en toen opnieuw geïnstalleerd en toen per screen geprogrammeerd.
Misschien niet nodig ik zag pas later dat de programmeer button net tegen het kader van homey programmeer zat.
Schermafbeelding 2021-10-02 om 10.35.49