Solyx Energy - Nymo Problemen

Ik heb een Solyx Energy Nymo om mijn heet water boiler te verwarmen. Wanneer ik in een flow een actie aanmaak met de kaart Zet overtollig vermogen op (set surplus power to) en hier een vaste constante invoer, lijkt de Nymo dit volledig te negeren.

• Voorbeeld: Als ik de waarde instel op 800 (geïnverteerd: nee) of -800 (geïnverteerd: ja), dan begint de Nymo de boiler direct met het maximale vermogen op te laden (in mijn geval 2800W).

Ik begrijp dat het handmatig instellen van een vaste waarde in feite neerkomt op het opladen van de boiler vanuit het elektriciteitsnet. Het probleem is echter dat de Nymo standaard geen tweede boiler (boiler 2) vanuit het net oplaadt. Solyx heeft mij al bevestigd dat dit normaal gedrag is voor de hardware (“Boiler 2” is alleen bedoeld voor een buffervat).

Om dit op te lossen probeer ik een softwarematige workaround te bouwen via Homey. Door de kaart “Stel overtollig vermogen in” te gebruiken, probeer ik de Nymo via deze omweg een specifiek vermogen te forceren dat ik wil gebruiken. In theorie zou het voor de app niet uit moeten maken of dit vermogen ook daadwerkelijk ‘overtollig’ is of niet.

De Nymo lijkt de handmatig meegegeven constante waarde te negeren en gaat direct naar het maximale vermogen. Als ik de #power variabel gebruik (dus de echte overtollige energie) lijkt alles prima te werken. Heeft iemand een mogelijke oplossing?

Maak een eigen variabele aan die je de waarde 800 geeft?

Dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb ook een Advanced Virtual Device van “Device Capabilities” gemaakt met een # variable. Maar dat werkt er ook niet.