Solaredge

Effe nieuwe API key aanmaken deed het voor mij

Oké dank je maar ik krijg nu niet de vraag voor de api maar welk ip adres het is.

Met bijv. de netwerkscanner Fing, kun je zien welke apparaten welk IP adres hebben. Met wat geluk zie je je Solaredge ertussen staan.
Als dat niet zo is, sla de scan dan op, zet de solaredge uit en scan nog een keer.
Het IP dat dan lichtgrijs blijft moet dan van de solaredge zijn.

Hoi ik weet wat het op adres is van de Solaredge, echter kan deze niet verbinden vie homey

Wat is de foutmelding? Heb je screenshots van de meldingen/schermpjes?

Hoi Peter,
Dit zijn de schermen


Wellicht kan je het omkeren…
Check in de homey app settings welk IP adres homey denkt dat je Solaredge heeft.

Ga dan naar je router en geeft in je router dat adres op als nieuw fixed IP adres voor je solaredge.
(Warschijnlijk wel even je router rebooten of je solaredge unpluggen om te zorgen dat hij ook meteen dat IP adres oppikt)

Hoi dat is een goed idee, ik heb bij apps Solaredge gekeken maar zie geen IP-adres. Waar zou ik dat moeten vinden volgens jou?

Was meer het idee, heb zelf de solaredge app er (nog) niet op staan.
Ik zou verwachten onder instellingen /appslijst/solaredge

@Eugene_Brouwers Wel ff checken dan of dat adres niet al in gebruik is.
Misschien is dat het probleem ook, dat er ergens handmatig IP adressen in apparaten zijn gezet i.p.v. IP reserveringen in de router.
Dan kunnen er apparaten hetzelfde IP adres hebben en krijg je vage problemen.

Dan weet je het IP adres toch?
Wáár heb je dat IP vast ingegeven?
In je router IP adressen reserveren is de beste manier, en enige manier imho.
Niet bij het apparaat zelf ivm eventuele kans op dubbel gebruik van hetzelfde IP.

Poort 502 is de juiste? Wat doet poort 80?

Heb je hier al gekeken?

Deze settings geeft hij zelf, ik heb dit verder niet ingesteld. Moet ik dat op de router doen?

Je moet het zoals in de handleiding hierboven instellen.

Eerst alle instellingen op je omvormer doen en modbus tcp aanzetten. (Op je inverter kan je ook je ip adres terugvinden)

Hoi ja het ip adres staat vast in de router en de Solaredge app werkt prima.

Kun je homey nog verbinden met de solaredge omvormer met alleen een API sleutel? Of moet dit nu altijd via lan ipadres ?

Heb je dit werkende gekregen? Ik heb ook nog steeds miserie.
Ik ben naar 2023 Homey gegaan, en het werkte eerder met de API.
Nu, enkel met het IP adress krijg ik het niet meer geinstalleerd ook al weet ik het IP.
Wat moet er bij device Id?

Heb hetzelfde probleem, nieuwe app maakt alleen gebruik van ip adres en geen api code. Krijg geen verbinding. Ip adres is correct. Heb alleen geen idee wat het inverterid zou moeten zijn, dit is een getal tussen 1 en 50 volgens omschrijving

Hoi,

Ik denk dat je modbus moet aanleggen maar dat kan bij mij alleen de installateur met de SetApp.

In protocol 2 moet je dan sunspec activeren.
Dan zou het moeten lukken.
Ik wacht er ook nog op tot installateur hiervoor langskomt.
Als je een LCD hebt, kan je het wel zelf aanpassen via het scherm.

Laat je weten of dit lukt want heb nog steeds zelfde probleem.

Heb wel de Api en site id maar dit werkt niet meer op Homey voorlopig.

Hopelijk kan er snel met api ook terug gewerkt worden of heeft iemand een tip hierover want in home assistant lukt dit wel

maak nu gebruik van de Zonnepanelen app ipv Solaredge+ Growatt, werkt ook met solaredge en met de api key werkte het gelijk.
andere app kreeg ik het niet voor elkaar.