Hello allemaal,
Ik heb een 4 solaredge omvormers met een 4g module aangesloten op het internet.Nou zou ik deze graag willen benaderen via homey, maar kan dit wel met een extern ip adres want dat moet ik dan ook nog kunnen vinden?ik zie heel wat onderwerpen over solaredge maar meeste zijn met een lokaal adres als ik het goed heb tenminste. Dus ik kan nirt prcies vinden wat ik zoek.
De SolarEdge app werkt via de cloud, deze werkt dus op elke internetverbinding (ook 4G):
Dus als ik het ip adres weet zou ik moeten kunnen inloggen?
Dat zou heeel mooi zijn
IP adres is daar niet nodig, je logt in via je Solaredge account
Weet jij toevallig ook of de andere solaredge+growatt app het met 4g doet want met de officiele app( waarvan ik niet wist dat ie bestond waarvoor mijn dank) kun je de solaredge niet bedienen. Je kunt hem niet uitzetten in homey alleen uitlezen.
Nee, de SolarEdge/Growatt Modbus app heeft een directe verbinding met het IP adres nodig. Dit is bij een mobiel netwerk niet mogelijk omdat IP-adressen gedeeld worden met meerdere gebruikers (cgNAT), het werkt dus ook niet als je het IP-adres van de omvormer weet.
Oke hartstikke bedankt voor de uitleg, ik was van plan om mijn zonnepanelen uit te schakelen met negatief tarief maar dat kan dan dus niet met homey.