Smart thermostaat, voor 1 radiator

Ik ben ook bezig met verwarmings systeem netatmo thermostaat werkt goed.
Nou wil ik ook een slimme radiator kraan alleen ik woon in een huis met ouderwetse open/dicht radiator kranen werkt netatmo kraan hier op het systeem ?
kan het niet makkelijk vinden.
Iedereen gaat er van uit dat je al thermostaat kranen hebt. Of anders van fibaro Heat controller ?

Deze kranen zullen vervangen moeten worden door thermostaatkranen, anders gaat het niet passen.
Nog even voor de duidelijkheid: ik praat over een kraan, dat is het gedeelte dat op de radiator gemonteerd is. Wij noemen dit ook wel een ventiel.
Ook hebben we het over de knop. Dat is het slimme gedeelte wat je op de kraan monteerd. Wij noemen dit ook wel de voeler.
Je hebt dus kraan/ventiel en knop/voeler
Je Netatmo knop past alleen maar op een thermostaat ventiel/kraan.

Oke bedankt voor de duidelijke uitleg.

Wat maakt een thermostaat dan uniek het werkt toch het zelfde. Meer warmte vraag draai de kraan open en minder is dicht draaien. Wat zit er in de kraan dan voor verschil ? Alleen dat hij het in stappen kan doen en open/dicht is een slag ?

Er bestaan toch ook motoren die er wel op kan.
Maar dan moet het via smart plug, in het stopcontact beetje omslagtige manier.

“Thermostatische radiatorventielen hebben sensors, gevuld met een wax of vloeistof die uitzet als de kamertemperatuur stijgt en krimpt als de temperatuur daalt. Als de sensor krimpt gaat het ventiel automatisch open zodat meer warm water naar de radiator kan stromen, als de sensor uitzet wordt het warme water geblokkeerd.”
Bron.
Een thermostaatventiel wordt dus geopend of gesloten met niet al te veel kracht. Om een gewoon ventiel op dezelfde manier open of dicht te laten gaan zou dus inderdaad een motor op stroom nodig zijn en dat wil niemand natuurlijk. Een slimme knop op een batterij kan het thermostaatventiel dus makkelijk bedienen.

Ik heb een elektrisch verwarmingselement in mijn badkamer radiator.

Als dan de pomp van de cv nadraait dan pompt die alle warmte uit de radiator
Dan heb ik niets aan die verwarming

Dus ik zoek een radiator knop die ik met de Homey kan dichtzetten als de elektrische verwarming aan is tot een half uur na uitschakelen.
Het mooist zou zijn dat die knop ook de temperatuur in de badkamer aangeeft om de elektrische verwarming mee te kunnen aansturen via de Homey

Zorg in dat geval wel dat je een by-passventiel/overduk regelaar elders in je cv-systeem hebt zitten (er zijn vereisten hoe ver die van je cv-ketel mag zitten overigens).
Als je op alle radiatoren thermostaatkranen hebt en die worden allemaal (handmatig of automatisch) dichtgezet, dan kan je cv het water niet meer rondpompen. Dat geeft problemen met het nadraaien van de pomp en kan storingen veroorzaken.

I.p.v. zo’n ventiel wordt hiervoor ook wel de badkamer radiator gebruikt waar geen thermostaatknop op wordt geplaatst maar een gewone die altijd open staat.
Zo is er altijd een verbinding tussen de aanvoer en afvoerleiding van de cv.

Zou er even goed over nadenken of zoiets voor jou ook opgaat of anders even navraag doen bij een goede cv-monteur.

Dat is niet een probleem Henk,
Dat heb ik allemaal voor elkaar

Het systeem wordt er niet anders van.

Ik heb gemerkt dat als ik warm water nodig heb, Dan komt dat uit de CV ketel. Dan gaat de 3-weg klep naar warmwater bedrijf
Als ik dan het warm water niet meer nodig heb dan stopt de CV ketel met branden. Uiteraard
Dan gaat de 3-weg klep weer naar CV bedrijf
Vervolgens loopt de pomp nog enkele tijd na
En spoelt dan het warm water uit de handdoekradiator.

En als de pomp zijn dagelijkse anti-vastzit-cyclus draait gebeurt hetzelfde

Dan ben ik ineens alle warmte uit de handdoekradiator kwijt.

Daarom wil ik de radiatorthermostaat dicht kunnen zetten als de elektrische verwarming aan is.
Tot een half uur na uitzetten.

Mijn vraag was:

Wat is een geschikte, door de Homey bestuurbare radiatorkraan.