Smart presence

Dank !

Hoi, ik wil via Smart Présence mijn schoonmaakster automatisch ‘thuis’ laten zijn wanneer ze komt. Ik heb haar in de router een vast op gegeven en deze toegevoegd aan Homey. Hoe kan het dat Smart Prescence haar niet detecteerde? Ik heb het met mijn werktelefoon geprobeerd en daarmee lukt het wel. Welke instellingen zijn het beste? Het belangrijkste is dat het arriveren goed gaat!

bijvoorbeeld als ze de wifi uit heeft staan.

Ik heb uiteraard gecheckt of ze verbonden is met het netwerk… lijkt maat niet te lukken! Ik zie haar in de router met het vooraf ingestelde IP

Ik wil even de volgende flows delen !
Ook hier hebben we veel problemen met aanwezigheid of afwezigheid detectie.
Beide in het bezit van een galaxy android telefoon die dus ook zijn wifi soms in en uit schakelt
( probleem bekend )
Ik heb het volgende naar volle tevredenheid getest !!!
Bij alie express een Xiaomi deur sensor gekocht ongv € 8,00 en deze op de voordeur gezet.
Ik heb de smart presence app geinstalleerd en de countdown timer app geinstaleerd.
Daar heb ik de volgende 3 flows mee gemaakt, en het werkt als een zonnetje.

Flow1


Flow3

Bij afwezigheid of aanwezigheid kunnen in de dan sectie allerlei kaartjes worden geplakt naar eigen inzicht.
Flows zijn aangepast en getest

1 Like

Waarom de zandloper ? Vertragingstijd is ook in te stellen via de Presence-app. Mijn app - werkt ook naar behoren - :


Waarbij als extra functionaliteit in Insights een grafische weergave.

Als de deursensor niet wordt geactiveerd en zandloper niet aftelt voldoet hij niet aan de voorwaarden en ben ik altijd aanwezig. Wifi mag flipperen waar en wanneer het wil ! Als ik dit in de presence app direct probeer af te stellen blijft hij te pas en te onpas aangeven dat ik aanwezig en afwezig ben.
Heb deze van 10 seconden tot wel 900 seconden geprobeerd, helaas .
Dit werkt perfect voor mij.

Haha dat weet ik niet Roy maar ik zeg al het werkt voor mij met de presence app.

In je And… statement ga je toch uit van de met Smart presence bepaalde af- of aanwezigheid i.c. de af- of afwezigheid van de smartphone ?

Ja, het is ook niet zo dat smart presence niet werkt hoor, echter mijn telefoon Galaxy 2017 schakelt zijn wifi uit en weer aan waardoor er bv rolluiken dicht/open schakelen bij afwezigheid/aanwezigheid, door de voorwaarden te stellen doet hij dit niet.

Interessant.
Moet zeggen dat op mijn telefoon en die van mijn vrouw Smart Presence de laatste paar weken goed werkt.
Enkel op de telefoon van de kinderen, heb ik dus ook het gebeuren van wifi flipperen.

Zal jouw flow eens instellen thuis, en eens testen.

Mooi werk!!!

Het werkt hier op het moment feilloos, voor het eerst sinds mijn aanschaf van homey kan ik flows laten draaien op aanwezigheid en afwezigheid. :blush:

1 Like

Hi Peter, which delay do you actualy use in the smart presence app with your flow?

In de de smart presence app staat de delay op 10 seconden.
de timer van de zandloper staat op 180 seconden.

In the smart presence app the delay is on 10 seconds.
Timer of hourglass is set on 180 seconds.

Hey Peter, ik zit naar je flows te kijken omdat we hier ook flippende wifi hebben met een iPhone. Maarre, als ik jouw flow bekijk, werkt dat alleen maar goed voor Peter. Heb je voor je huisgenoot dan een soortgelijke flow gemaakt of zo?

Iksnaputnie.

Goedemorgen,
De flow Peter Afwezig deze hoef je niet te kopiëren of dubbel te maken. dus 1 zandloper maken Naam wat jou voorkeur is.

Bij de flow peter afwezig 1, maak je een kopie, je veranderd de flownaam, je zet in de and de gebruiker (…?) en in de then de markering van deze persoon.

De flow peter aanwezig kopieer je en daar verander je de flownaam en in de when de naam van de persoon en in de then zet je de naam van deze persoon.

zet alles in een nieuw mapje met de foldernaam smart presence en klaar.
Misschien is het ook mogelijk met variabelen iets te doen ik heb dit nog niet uitgeprobeerd omdat het flipper fenomeen zich alleen bij mijn telefoon voordoet.
Voorwaarden is wel dat de personen die je toevoegt door de toegewezen sensor of sensors lopen.
hopelijk helpt je dit verder anders hoor ik het graag.
groeten.

Super! Bedankt voor je toelichting. Zojuist de sensor bevestigd en ga straks aan de gang met een mooie flow hiervoor. Vannacht is mijn partner al 2x weggegaan en teruggekomen…

graag gedaan.
ze komt in ieder geval steeds terug dat is positief hahaha :wink:
suk6

1 Like

@Peter_Van_Hees Zo, de flows zijn geimplementeerd, ziet er allemaal logisch uit en zou moeten werken. Ik heb alleen geen zin om naar buiten te gaan… :wink:

@Peter_Van_Hees Zo, even ruim een maand later moet ik zeggen dat ik nog steeds zeer blij ben met je oplossing. Kortom, het werkt!

1 Like