Hallo,
De laatste tijd vind ik in mijn tijdlijn meldingen, die er op duiden dat ik βs-nachts aan de wandel ga. Diverse flows vinden dat ik het huis verlaat en weer terugkom. Echter, mijn deurslot meldt niet dat de deur ontgendeld wordt, dus ik ben er bijna zeker van, dat ik mijn bed niet verlaten heb.
Doordat diverse flows geactiveerd zijn, werden ook variabelen geactiveerd, waardoor ik weer vreemde meldingen ontving. Klinkt dit iemand bekend in de oren of kan iemand een verklaring geven? Ik hoor het graag
Groeten van Jan
Nog even een aanvulling. De trigger voor de eerste melding is van Smart Presence: Een gezinslid is weggegaan.
De geofence meldingen komen van de homey app Aanwezigheid: Als Jan Smetsers weggaat cq thuiskomt.
Ligt je telefoon op dat moment op een plek waar het WiFi-bereik minder is?
Ik gebruik de app van mijn router (Asus) en die meldt mij soms ook als weg op moment dat de telefoon (tijdelijk) het WiFi-signaal verliest.
Klinkt eerder als het gps locatie signaal van je mobiel wat onbetrouwbaar is en net buiten het gebied van de Homey thuis locatie komt. Wellicht kijken of er ondersteunende opties zijn op mobiel (Android heeft bin wifi locatie bepaling ondersteuning). iPhone weet ik ff niet zo gauw maar Google kan daar vast wat bij helpen.
Dank voor jullie reacties! Ik vermoedde al dat mijn iphone de boosdoener was, maar ik kan door het hele huis via wifi telefoneren en dacht daarom dat het wifibereik niet de oorzaak kon zijn. βs-nachts ligt mijn iphone op mijn slaapkamer. Ik zal het nog eens proberen te testen.
Overigens is het wel iets van de laatste tijd β¦
Iets om te overwegen: je kunt in je flow die jouw aanwezig/afwezig meldt een conditie opnemen, dat als de trigger midden in de nacht (tussen bepaalde tijdstippen) plaatsvindt, dat hij je dan niet afwezig meldt.
En/Of als extra voorwaarde de status βik slaap nietβ is.
Bijv.
Als..
Ik ben vertrokken
Enβ¦
Dan..
Sluit alles af
Heb je toevallig een mesh systeem als netwerk?
Dan kan dat ook de reden zijn.
Ik heb de wifi snelheid gemeten met speedtest.net en zie de snelheid op mijn slaapkamer bijna de helft is van die in de huiskamer, namelijk ca 26 dbm. Ik kan me dus voorstellen, dat het bereik soms onvoldoende is om mijn aanwezigheid te constateren. Maar waarom dat recentelijk pas geconstateerd wordt in de tijdlijn blijft vreemd.
Bedankt voor jullie input!