Sinds gisternacht helder rood brandende LED ring

Die heb ik dus niet in huis. maar dan is die precies bij PTP defect gegaan… Waar kan ik die dingen los kopen? Heb wel een super lader, maar die schakelt tussen verschillende voltages en amperages… Die gok wil ik niet nemen. (laag is die 2 amp maar hoog is die 6 amp).
Heeft Athom die niet te koop in hun store?
Wel weer balen dat het precies in het weekend is.
Bijzonder dat mijn broertje Homey al langer heeft, maar nergens last van heeft.

Minimaal 2.1A dus. 6 is ook minimaal 2.1. Geen 220V op zetten nee, das niet handig.

Werkt een Quick Charge voeding goed met Homey?

Homey doet niet aan Quick Charge dus je voeding wordt dan gewoon als USB-voeding gebruikt.

Ik heb Homey op batterij :wink: Het gaat mij meer om of die voedingen goed stabiel zijn. 5 volt 3 ampere zou genoeg stroom moeten geven in ieder geval.

Eigenlijk geen idee of dat soort voedingen stabiel zijn, maar bij 3A heb je wel flink wat extra bandbreedte. Wat je juist niet moet hebben is een power supply die nét genoeg kan leveren voor Homey, maar door onstabiliteit af en toe door de ondergrens heen duikt, dus dat Homey nét niet voldoende stroom krijgt. Ik vermoed dat dat gebeurt met de originele power supply.

Dat met het stroom ben ik nooit zo thuis in. Maar die nieuwe voeding helpt wel. 2,4A gekocht, met Googlen gevonden (blijkt idd over al los te koop.)
Start nu gewoon weer op. Kan dat blijven hangen/uit zich zelf rebooten er ook door komen?

2 Likes

Niet vergeten bonnetje naar Athom te sturen :wink:

1 Like

Yep

Nou ffe een update. Homey dus zoals gezegd opgestuurd (via mediamarkt waar ik hem vorig jaar november heb aangeschaft). Daarnaast rechtstreeks contact gehad met athom support. Zij wisten mij te vertellen dat ze ermee aan het werk waren geweest en dat het goede nieuws was dat de oude firmware (1.5xx) nog was geïnstalleerd (goed nieuws want ik gebruik(te) de desktop app). Slechte nieuws was dat de homey verder leeg was. Dat wist ik, want ik had immers een reset naar fabrieksinstellingen gedaan.
Via het tracking systeem van mediamarkt zag ik dat de homey afgelopen maandag 11 november op mijn vestiging was gearriveerd. Omdat een bericht dat ik hem zou mogen afhalen uitbleef ben ik vandaag even langsgereden. Blijkt dat ze hem weer terug hebben gestuurd naar athom (onder een ander BR-nummer) zonder mij te informeren. Mediamarkt zegt dat dit komt omdat hij niet gerepareerd retour zou zijn gezonden. Bijzonder?! Sinds gister is het apparaat bij het centraal logistiek/serviecentrum van mediamarkt. Benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren. Heb athom support ingelicht dat mijn homey wschl. terug op weg is naar hun met de vraag wat mediamarkt bedoelt met “niet gerepareerd retour”. Wordt vervolgd!

2 Likes

Dat blijkt dus inderdaad, want heb geen reboot meer gehad sinds de nieuwe voeding. Scheelt weer hoop gedoe. Nu tenminste wel licht in huis en s nachts gewoon alarm ingeschakeld.

1 Like

Hi Abby,
Ik heb precies hetzelfde probleem als je beschrijft, Homey offline, rode ring en niet aan de praat te krijgen. heb ook de oude software. De Athom helpdesk laat al 10 dagen niets van zich horen in reacties op mails. Allemaal erg vreemd omdat ze zelf een verandering hebben doorgevoerd waardoor klanten met de softwareversie 1.5 die de flows maakten op de desktop nu met een niet functionerend apparaat zitten. Hoe heb je contact gehad met Athom support, via de mail of heb je een telefoonnummer? Raad je me ook aan om het nu maar via Mediamarkt te spelen in plaats van via de Homey helpdesk die niet antwoordt? Ik ben benieuwd hoe je contact hebt met hen want ze lijken onbereikbaar.
Groet,
Martijn

Hoi Martijn. Excuses voor de late reactie, maar ik kijk nu pas weer het topic. Om antwoord te geven op je vraag heb ik eigenlijk goed contact gehad met Athom support via de mail (support@athom.com)
De problemen die ik had bleek te gaan over een miscommunicatie tussen mij en mediamarkt en athom en mediamarkt. Mediamarkt was in de veronderstelling dat athom de eerste keer niets aan mijn homey had gedaan en hebben hem daarna zonder mij in te lichten teruggestuurd naar athom onder een ander nummer. Ik kon daarom e.a. niet meer online volgen. Uiteindelijk heb ik vorige week mijn homey teruggekregen. Versie 3.0 was geflashed en alles werkte weer prima. Ik heb toch geupdate naar 3.1. omdat je in 3.1. ook via de PC flows kunt maken (wat toch altijd makkelijker werkt dan op je telefoon, of tablet) De nieuwe app voor telefoon en tablet zijn ook veel gebruikersvriendelijker (mening, geen feit). Ik heb gebruik gemaakt van mediamarkt, omdat ik lui ben :-). Je kan het apparaat gewoon inleveren en zij verzorgen de verzending. Het proces kan je online volgen en je krijgt bericht wanneer het apparaat terug is om het af te halen.