Homey geeft rood brandende ring en doet niks meer

Vanochtend een (experimenteel 5. rc ??) update laten draaien tot dat ik na ca een half uurtje ontdekte dat homey een rode permanent brandende ring laat zien :frowning:

Inmiddels 3 adapters en 3 kabels verder blijft hetzelfde gebeuren. eerst ca 2 min oranje draaien en daarna rode permanente ring.

Op zijn kop houden wil ook niet lukken, krijg geen aftellen. Ook laat ie geen wifi netwerk zien en maakt geen verbinding met het bestaande wifi netwerk.

Beetje jammer dat na een update (ook al is die experimenteel) volledig dood :pensive:

Nog iemand een suggestie om te proberen ?

Dit lijkt me meer een dingetje voor Athom support, ik heb geen wilde ideeen. Als PTP en op z’n kop zetten niet helpt weet ik weinig opties. Ik zou dat op z’n kop houden wel ruim 20 sec doen, bij mij staat het volume erg laag, hij telt wel maar ik hoor vrijwel niets.

1 Like

Ik heb al van alles geprobeerd, maar ook een nieuwe besteld :frowning: Want inmiddels draait er zoveel op Homey dat je eigenlijk onthand bent. Dagen zonder gaat m niet worden.

Inmiddels heb ik m ook al onthoofd om te kijken of er iets los zit. Maar zonder succes.

Toen ik m’n Homey destijds naar de (stabiele) firmware v2 wilde upgraden is dat ook misgegaan, uiteindelijk moest Homey terug naar Athom en moest ie vervangen worden (:expressionless:). In de twee weken die dat duurde ben ik overgestapt naar Home Assistant, en nooit meer teruggegaan.

Ik heb 2 Homeys (1 Early 2016 + 1 Pro Early 2019) beiden hebben dit probleem ook sinds vanmorgen. Met het verschil dat ze continue opnieuw opstarten en van alles beginnen te downloaden (Blauwe ring) Backups terugzetten heeft niet geholpen. Ondertussen een support ticket aangemaakt bij Athom. Nu maar afwachten.

Tja terugsturen zal niet meer kunnen is en early adopt van 2016. Garantie al een tijdje verlopen :grin:

Oei dat is niet veel belovend dan. Draai je ook 5.0 RC ??op beiden ?

Beiden draaiden op RC50. Dus ik vermoed dat daarmee iets niet helemaal goed is gegaan…

PTP, dus ook echt 15 minuten de stroom er af dan weer 15 min op laten starten al gedaan? Kan ook nog twee keer nodig zijn.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn 2016 Homey, bleek aan de bijgeleverde adapter te liggen. Na het vevangen van de adapter door een iPad adapter die ik nog had liggen geen problemen meer gehad met de rode ring

1 Like

Ptp voor meer dan een uur. En meermaals gedaan. Ook andere kabels en adapters geprobeerd. Zelfs naar iemand toe gegaan om daar met zijn kabel en adapter van zijn homey te proberen. Allemaal ter vergeef :upside_down_face:

Bij Homey pro is spanning 19 uur afgeschakeld geweest. Geen succes ook diverse voedingen en kabels geprobeerd, geen succes.

@Eddy_Poot hebje rc 53 al geprobeerd ? Je schreef dat je op 50 zat.

Dan rest Athom contacten, is waarschijnlijk echt kapot. @Homdom @Eddy_Poot

Rc53 kwam pas gisteren overdag uit volgens mij. Daarna was Homey offline dus voorzover ik kon zien draaide Homey op tv 50.

Het klinkt mij als een corrupte firmware.
Ik denk dat er iets mis is gegaan tijden de installatie van de update.

Contact opnemen met Ahtom lijkt mij de enigste oplossing.

Niet dat je er veel aan hebt maar Rc50 draaide prima bij mij. Ik heb een Early 2019
Het is dus niet per definitie dat Rc50 Homey stuk maakt.

Ik ben bang dat jullie pech hebben helaas

Inmiddels draait de nieuwe pro op Rc53 zonder problemen. Denk dat ik 60% van de sensors etc inmiddels heb toegevoegd.Is ook wel weer een goed tijdstip om de homey eens op te ruimen.

Hmm, mijn Homey Early 2016 is sinds gisteravond ook in het rood. Geen andere resultaten met een recover poging en een andere stroomadapter.
Hoe bereik ik support eigenlijk (e-mail/telefonisch) als je dit niet kan initiëren met een diagnostisch rapport?

Ik ben ondertussen een klein beetje verder:
na diverse pogingen om de backup terug te zetten met de rode ring als gevolg, heb ik een paar uur geleden Homey pro opnieuw geconfigureerd als een nieuwe. en wat blijkt, Homey Pro draait nu al een paar uur. Natuurlijk zonder ook maar een enkele belasting (Homey Pro is natuurlijk helemaal leeg), maar eerder stopte Homey Pro al na 5 minuten. Wat mij betreft is de voeding gewoon in orde maar heb ik waarschijnlijk een probleem met de firmware of back up. Ook een van de oudste backups hielp hierbij niets. Als morgen Homey Pro nog gewoon werkt, stuur ik Athom weer een berichtje over mijn bevindingen.

Ik heb gewoon een mail gestuurd naar: support@athom.com en had de volgende dag al een eerste antwoord.

Eddy hoe heb je hem als nieuw geconfigureerd?