Homey geeft rood brandende ring en doet niks meer

Ik heb Homey op z’n kop gezet, gewacht totdat Homey melde dat ik via de app Homey kon configureren. Toen op laptop een browser opgestart (setup.athom.com) en alle stappen doorlopen. Op een gegeven moment krijg je de keuze om Homey terug te brengen naar fabrieksinstellingen. Volgens mij werd er nog een keer gevraagd of ik een backup terug wilde zetten. Dit niet gedaan, hierna Homey gewoon door laten starten. Sindsdien draait Homey nog prima. Heb een simpele flow gemaakt om te zien dat hij nog steeds werkt. Deze flow runt elke 10 minuten en telt 1 op bij een numerieke variabele. Zolang deze een beetje redelijk optelt werkt Homey nog.

Als hij reboot tussen twee runs zie je dat niet, zelfs als hij één achter loopt zie je het niet.

Zie Homey Developer Tools
uptime xxxxxx
in Seconden als ik het goed heb

of in Homeyscript:

Number.prototype.toDDHHMMSS = function() {
    var seconds = this;
    const d = Math.floor(seconds / (3600 * 24));
    const h = Math.floor((seconds % (3600 * 24)) / 3600);
    const m = Math.floor((seconds % 3600) / 60);
    const s = seconds % 60;
    return d + 'd + ' + [
        h > 9 ? h : '0' + h,
        m > 9 ? m : '0' + m,
        s > 9 ? s : '0' + s,
    ].filter(s => s).join(':');
}

let SysInfo = await Homey.system.getInfo();
log('Uptime             : ' + SysInfo.uptime.toDDHHMMSS() );

En/of je zet even experiments/power user aan en maakt een flow die een notificatie logt en/of een push stuurt als Homey is opgestart. Dan weet je het meteen als en wanneer hij is gereboot.

1 Like

Je kan gewoon een code verzinnen dan, of gebruik maken van support@athom.com.

Weet iemand waar de ‘triggermodule’ zit van de homey voor op de kop status of niet. Krijgen hem op geen enkel manier ‘ ge count downed’ (aftellen voor fabrieksinstellingen)

Bedoel je hardwarematig? Het is een accelerometer op het “moederbord”. Die wordt door dezelfde microcontroller uitgelezen als 433 en 868Mhz protocollen, dus als je daar ook problemen mee hebt zou het kunnen wijzen naar die microcontroller.

2 Likes

Het was niet de bedoeling om exact te weten hoelang Homey zou draaien. Ik wist dat de kans zou bestaan dat Homey opnieuw zou rebooten. Echter gezien de reboot loop waar Homey eerst in terecht kwam zou betekenen dat hij hooguit een paar keer de flow kon uitvoeren. Zoals ik nu kan zien is Homey 15 uur aan geweest. Dat klopt ongeveer wel. Hiermee is mij wel iets duidelijk geworden. Homey zelf is niet defect, de voeding is niet defect, tenzij Homey meer stroom gaat trekken op het moment dat hij zwaarder belast word. Ik had ongeveer 200 flows.
Athom is op de hoogte gebracht, nu maar wachten waar ze mee komen… :kissing_smiling_eyes:

1 Like

Gisteren heeft Homey Pro de hele dag gedraaid met slechts 1 simpele flow. Hierna de gok gewaagd en toch weer (de oudst beschikbare versie) een backup teruggezet. En… Homey draait nu alweer 15 uur zoals gewend!! Ben hier heel blij mee. Maar laat me wel afvragen wat er nu daadwerkelijk aan de hand was. En Homey word ook gevoed door de originele voeding adapter.

Had dezelfde problemen en op advies van athom een software downgrade gedaan naar 4.2 en alles werkt weer.

Naar zeggen van athom zijn enkele type die niet optimaal functioneren met de r53 er wordt aangemerkt om dit op te lossen zegt men

Ik heb hetzelfde gehad na de upgrade V5. De enige oplossing voor mij was hem op te sturen naar Athom. Ik heb toen een nieuwe aangekocht, en de oude opgestuurd. Deze kwam binnen 14dgn netjes gerepareerd terug. Ik heb de oude toen maar gehouden zodat ik een backup heb gezien ik niet zonder kan vanwege de aansturing van de kweekkooien van de papegaaien.

1 Like

Ik voel een nieuw artikel aankomen voor de ‘gazet’ van Athom. Aansturing van kweekkooien van papagaaien. Mooi apparaat blijft het toch! #beetjepositiefblijven

Ja ik vind het een perfect apparaat ervoor, en stuurt elke kooi apart aan qua UV verlichting en automatische schuiven voor naar de buitenvolieres. Afzuiging automatisch geregeld met snelheid op temp en luchtvochtigheid. Verwarming word ook automatisch met temp geregeld, zo zijn er nog een aantal punten. Bijgevoegd een paar foto’s hoe de schakelkast per kooi voor de homey devices eruit ziet :-).

3 Likes

Hallo,

Vanmorgen mijn Kickstarter Homey geüpgraded naar 5.0 rc 2 en daarna een rode ring gekregen. PTP en andere voedingen diverse malen geprobeerd. Geen effect. Mail naar Athom support gestuurd en nu maar afwachten.

Gr. remco

Ben stiekem benieuwd hoe je dat gedaan hebt, aangezien er geen rc’s meer live zijn op het moment, alles is onder de noemer “stabiel”.

Kan ook v5.02 geweest zijn, heb het niet goed gezien…De allerlaatste versie in ieder geval

@rhannink Kreeg vanmorgen na update naar V5.0.2 ook een rode ring,
maar een PTP van 15 minuten, loste dat op, had nog wel ruim een kwartier daarna nodig voordat alles weer opgestart was.

Mijn Homey is opgestuurd naar Athom en binnen 4 dagen had ik hem gerepareerd terug (software fix). De reparatie en het terugsturen was gratis voor mijn 4 jaar oude Home. Goede service dus.

5 Likes