Simpel audio aan te sturen print met speaker

Hao

Zijn er door homey aan te sturen prints met een speakertje die muziek kunnen afspelen.

Ik wil dit op de wc maken zodra deur contact open gaat zodat hij een mp3 of dergelijke afspeelt.

Ben op zoek naar een simpele print met eigen geheugen of sd kaart die dus aan te sturen is.

Het is ook zoiets om een dure sonos op mijn plafond te leggen.

BTW ik ben helemaal nieuw hier 37 jaar en woonachtig in oss en inmiddels ben ik aan het wachten en zoeken om een homey pro op de kop te tikken en eens kijken of het allemaal lukt.

Ik ben al in het bezit van een tahoma ivm io rolluiken, aeonlabs muurdimmers, rookmelders van somfy en youless pulsen voor de stroom en panelen.
Uiteindelijk wil ik zo’n beetje alles automatiseren.

Ik heb in mijn keuken een google chromecast audio (aangestuurd via homey). (Paar tientjes op marktplaats)
Deze is via de optische uitgang verbonden met een mini klasse A versterker in een keukenkastje
Daaraan hangen 2 goeie en mooie speakers.
In mijn geval niet veel goedkoper dan Sonos. Maar wel veeeel beter geluid en speakers die er ook nog eens goed uitzien.
Voor de toilet kom je vast weg met een goedkopere versterker en speakers…

De chromecast wordt aangestuurd met een motion sensor

1 Like

Dat kan natuurlijk, maar ik wil het wel niet te gek laten worden, het is meer voor de grap en omdat het kan en niet om muziek te luisteren.

Lijkt me wel leuk als de deur open gaat dat ineens het efteling of ander deuntje klinkt.

Ik zat te denken aan onderstaand board.

Maar hoe schakel ik die, ik kan natuurlijk gewoon een stekker schakelaar ertussen zetten maar het zou toch ook subtieler en netter kunnen dmv een klein printje.

Met die (8) ingangen aan de linkerkant zou je iets van een Shelly 1 kunnen gebruiken om ze te schakelen.

Wellicht een tweedehands google home een idee? Is denk ik uiteindelijk goedkoper dan allerlei losse modules.

Hoe technisch ben je? Als je niet terugschrikt voor wat (simpel) programmeerwerk kan je bij adafruit een Huzzah feather kopen en daar bij een adafruit music maker. Kost je een paar tientjes schat ik. Voeding is misschien wel het duurste :wink:

Of kant en klaar: nest mini kost €50 en als je er klaar mee bent kan je hem ook voor andere dingen inzetten.

Of de mini kopen voor 35 euro en hem daarna net zo lang strippen totdat je een print en een speaker overhoud als dat je een beter gevoel geeft. :joy:

3 Likes

Allereerst een fijne kerst en dank voor de reacties,
Het eord geen google home want die kan ik simpelweg niet kwijt in het plafond, een mini zou nog kunnen inderdaad.(zalt af want hij is te groot voor het gat.)

Technisch ben ik wel maar programmeren daar heb ik geen ervaring mee.
Ik had de hoop als ik een knop doorverbinden van de printplaat dat deze het geluid gaat afspelen zodra er stroom op komt.

Dus het enige wat mij nog in de weg staat is het inschakelen van de print.

Inmiddels nog geen homey pro gevonden maar ik blijf kijken op tweakers en marktplaats.

Met een shell 1 kan ik idd schakelen alleen geen 5 volt.

Edit: met een fibaro fgs 222 zou het moeten gaan, want daar kun je potentiaal vrij mee schakelen.

Hey Martijn, ik lees je vraag en reply’s, ik ben benieuwd of het je inmiddels gelukt is en hoe? Zelf wil ik iets dergelijks maar dan in mijn auto als claxon bouwen. Ik hoor het graag.