Shelly I4 werkt niet correct binnen Homey

Waarom zou er een AND gebruikt moeten worden, alle andere Shelly devices werken met de ALS DAN flow?
Ook deze flow werkt niet, de variabele wordt niet gezet.

Ik fix dit met de volgende release.

Vraagje, kan het kloppen dat deze bug nog niet gefixed is kunnen worden bij de laatste release?

Er is volgens mij nog geen nieuwe release geweest, in ieder geval niet in productie. Je kan het proberen met de test versie, misschien dat de fix daar in zit.

[quote=“[APP][Pro&Cloud] Shelly, post:2883, topic:765”]
sumption f
[/quote]

Vraagje, ik zie dat er veel actie rondom de Shelly app is geweest de afgelopen week. Sinds vandaag blijft de app bij mij ook draaien na installatie (afgelopen week stopte de connectie steeds). Echter heb ik een Motion 1 en een I4 geïnstalleerd staan op deze omgeving geïnstalleerd beide zijn zichtbaar en lijken te functioneren in de device omgeving echter de I4 is niet zichtbaar in het bouwen van flows bij de ALS regel. De motionsensor zie ik hier wel. Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt,
Twan

Zie [APP][Pro&Cloud] Shelly

Via de instructie heb ik de I4 schakelaar in Homey kunnen toevoegen en zie dat de standen van de schakelaars in Homey herkent worden. Echter bij het bouwen van een flow in Homey app kun je alleen kiezen voor een pulsschakelaar invoer en niet voor een aan / uit invoer hetgeen wel in de Shelly app beschikbaar wordt gesteld en in de Homey ook in het device status scherm zichtbaar.

Ik ben nogmaals in de Shelly I4 gedoken, op mijn Homey pro kan ik flows maken waarin de I4 gekoppeld is aan een switch schakelaar en deze functioneren naar behoren. Zoals je kunt zien in de afbeelding krijg ik in een andere omgeving (Homey Cloud) voor de Shelly I4 module alleen de functionaliteit aangeboden bij het bouwen van een flow als deze aan een puls drukker is verbonden. De homey cloud omgeving herkend wel de status als een switch gekoppeld is want in het scherm waar de input statussen zichtbaar zijn (zie bijgevoegde afbeelding) worden de standen van de schakelaars correct weergegeven. Wat kan ik eraan doen om de I4 gekoppeld aan een switch i.p.v. button werkend te krijgen binnen de Homey Cloud omgeving?

Kan je een screenshot toevoegen van Homey Pro van de functionaliteit die niet beschikbaar is op Homey Cloud.

Hierbij een scherm afbeelding van een I4 die ingesteld en aangesloten is op een switch schakelaar en draait op het Homey Pro platform. Dit werk naar behoren binnen de flow functionaliteit.

Iets wat me net op is gevallen, bij het testen van een andere I4 op de homey pro lijkt op de Pro het omgekeerde aanwezig te zijn, op de Homey pro lijkt alleen de switch en niet de button functionaliteit ondersteunt te worden?

Re-pairen van de Shelly i4 lost het probleem waarschijnlijk op.

Ik heb de I4 verwijderd en opnieuw gekoppeld aan de homey cloud maar blijft in de flow de Button functionaliteit aanbieden ipv de switch.

Je bent je er van bewust dat de inputs onder de device zitten maar de action events een generieke trigger card onder de app is?

Ik weet niet wat je daarmee bedoeld? De i4 staar ingesteld op switch. In Homey cloud lijkt zie ik dat in het Dashboard de standen van de schakelaars prima binnen komen. Alleen dat ik bij het selecteren van het device bij actie regel in de flow alleen push button opties worden weergegeven waar ik zoals bij de homey pro input aangezet, uitgezet of gewijzigd zou verwachten?

Ik ben nog even wat verder erin gedoken, en mogelijk zit het probleem ergens anders? Ik heb er 2 scherm afbeeldingen bijgeplaatst, in het eerste scherm zie je de I4 niet alleen een motionsernsor, als ik doorklik naar actie gebeurtenis dan komt de I4 wel naar voren (2de scherm afdruk). Klopt dit of had de I4 ook al in het eerste scherm moeten staan bij apparaten zoals de motionsensor? En zo ja wat zou de reden kunnen zijn dat deze hier niet bij staat?


image

Deze had ook bij het eerste scherm moeten zijn. Zoals ik al zei zitten de action events onder de app en de input for cards onder het apparaat. Als deze er niet bij staat dan klopt dat dus niet.

Ik ben op vakantie en kijk er volgende week naar. Op basis van de code van de laatste versie zie ik niks vreemds en zou een (re)pair deze flow cards moeten toevoegen.

Hallo Jelger,

Heb je misschien al kunnen kijken wat de reden is voor ontbreken om de Shelly 4i en 4!dc om in te kunnen zetten als trigger in de flows (homey bridge/cloud) omgeving. In dezelfde omgeving is een Shelly 1pm en Shelly motion wel zichtbaar en functionerend om een flow mee af te trappen.
Alvast bedankt,
Grt. Twan

Heb je al geprobeerd de i4’s te re-pairen (verwijdern en opnieuw toevoegen). Kan me voorstellen dat dit inmiddels gefixed is. Ik zie niks bijzonders in de code.

Ik heb beide I4 modules opnieuw geïnstalleerd en zie ze nog steeds in de actie gebeurtenissen lijst maar niet in de appartement lijst verschijnen als ik ze opnieuw installeer.

Ik kan het reproduceren maar het lijkt eerder een bug in Homey dan mijn app. Ik ga Athom vragen hier naar te kijken.