Shelly 2.5 aansluiten op Duco silentbox

Hoi ik heb een Duco silentbox waarvan de afstandsbediening niet meer koppelt, heb een nieuwe geprobeerd maar geen koppeling te krijgen.
Nu heb ik een Shelly 2.5 gekocht om via mn telefoon deze aan te zetten en harder of zachter.
Op t forum vond ik een topic waar beschreven stond hoe deze aan te sluiten maar ik kan mn Shelly niet vinden in t netwerk.
Ik heb een foto van de aansluiting.heb ik iets verkeerds aangesloten?

Op sw1 en sw2 hoeft geen fasedraad te worden aangesloten, deze zijn ervoor als er een fysieke schakelaar wordt aangesloten.
Heb je de module wel eerst met de shelly app toegevoegd? Hierbij moet er spanning op staan en dan kun je hem configureren.

Blijven die aarde aders ook zitten? Word wel een beetje verwarrend zo als er toch spanning op staat. Aarde mag nooit gebruikt worden voor fasen of nul.
Mocht er iets fout gaan en je krijgt en controle zie ze dat je geprutst hebt.
En de overlengte van de afgestripte kabel knip je ook nog af.
Want dit is zo niet echt veilig.
Je maakt zo sluiting met de box tijdens het wegwerken van de Shelly.
Dit alles ter info.

1 Like

Ik heb alleen de kleuren van aarde gebruikt en geen aarde aangesloten.dit is gewoon ff voor test.

@Henk_Gerlag Ik begrijp dat er geen aarde is aangesloten maar dan mag je die aders eigenlijk ook niet gebruiken om spanning op te zetten.
Maar als dit alleen is om te testen heb ik niks gezegd.

Hoi, ik was met vakantie dus heb nog niet veel eraan gedaan.
Hoe verbind ik deze met de app?
Ik heb geprobeerd hem te vinden via de scan maar deze ziet de Shelly niet.

Het is lastig op de foto te zien maar wordt de Shelly uberhaupt van stroom voorzien? Daar lijkt het namelijk niet op.

Ik heb sw1 en sw2 losgekoppeld, nu verbind hij.
Nu is alleen mn vraag hoe kan ik via de app de switch bedienen?
Als ik via t netwerk van de Shelly inlogt kan ik mn box harder en zachter laten draaien.
Maar via de app niet.