DucoBoX Communication Print en Homey Pro integratie

Hallo,

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het gebruik van de DucoBox Communication print, dat normaal gezien ongeveer 180 euro kost.

Ik beschik zelf over een DucoBox WTW Energy Premium en zou er graag een aantal flows mee willen maken.

Ik heb opgemerkt dat er geen specifieke Duco app is voor de Homey Pro. Heeft iemand ervaring met een alternatieve manier om dit te integreren?

Zijn er bepaalde apps of workarounds die gebruikt kunnen worden om flows te kunnen maken zoals bv met wanneer de luchtvochtigheid hoger is dan … schakel WTW in op stand 3…

Ik kijk uit naar jullie suggesties en eventuele ervaringen.

Alvast bedankt!

Hoi!

Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?
Ik vond 19 posts.
Wellicht dat daar eerst al meer info is te vinden.

https://community.homey.app/search?context=topic&context_id=79440&q=Duco&skip_context=true

Ik heb alle beschikbare informatie bekeken, maar kom er helaas niet uit. Ik heb een DucoBox WTW Energy Premium, wat een ander duco apparaat is. Op de foto zien jullie het bijbehorende moederbord. Ik ben geen echte techneut, maar ik zou graag willen weten hoe ik hier een Shelly-schakeling op kan aansluiten om de ventilatiestanden 1, 2 en 3 in te schakelen over wifi.

Daarnaast vroeg ik me af of er voordelen te bedenken zijn om een originele Duco-printplaat van 180 euro te kopen, of dat een Shelly-schakeling van ongeveer 40 euro net zo goed is. Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag!

Hoor graag als iemand hier meer over weet!

Mvg,

Hallo Ik ben op zoek om hetzelfde te doen. Heb je hier al vooruitgang in geboekt?

Kan niets vinden voor dit type specifiek.
Voor de Silent serie bestaan idd wel een aantal oplossingen
Maar op de Energy kun je, lijkt het, geen bedrade 2-standen schakelaar (of een Shelly) aansluiten.

Ik heb ook deze Ducobox en er zo’n print bijgekocht. Inderdaad behoorlijk prijzig maar het geeft wel wat meer mogelijkheden dan alleen stand 1,2 of 3 te activeren. Vanuit Homey gebruik ik in verschillende flows HTTP request commando’s om waardes op helen of de verschillende standen/zones te activeren.

1 Like

Hi, kun je laten zien hoe die flows eruit zien? Bevalt het gebruik? En werk je dan ook nog steeds met de Duco app, of lukt het allemaal met Homey?
Gr

Ik weet niet of het nog relevant is maar alsnog een reply… Dit bevalt prima, de duco app gebruik ik nooit want alles is via Homey te doen. Zie hier onder een paar voorbeelden van aansturen en uitlezen van de wtw:


Top dit ! Ik heb net de communicatie printplaat binnen. Volgende week installeren :-)…. Ga dan je flows bekijken, dit paasweekend lekker geklust aan een smart irrigatiesysteem…… ook lekker connected op de homey :slight_smile:

Ik ben lekker in de aap gelogeerd heb hier in huis een duco ventsysteem op basis CO2 metingen worden mijn ventilatie kleppen gestuurd woonkamer en slaapkamers dit wordt niet meer ondersteun door Duco. En vorige week deed mijn gigaset home het ook niet meer daar ze failliet zijn gegaan zit ik met 4 pluggen, 10 rookmelders en een deurbel opgescheept. Nu zit ik hier te kijken of op Homey op eenvoudige wijze wat aan te sluiten valt sommige zaken zijn mij wat te technisch is er ook iets te vinden in jip en janneke taal :laughing::laughing::laughing:

De HTTP request flow cards app werkt niet met de laatste versie Homey Pro. Ik heb nog geen flows kunnen maken. Ik wist al dat de Duco app slecht was maar zo slecht heb ik nog nooit gezien.

Nu las ik net dat Duco aan integratie werk met Niko home control maar dat komt pas Q3 dit jaar, wat meer mogelijkheden geeft.

Iemand nog ideeën ? Communicatie printplaat is gemonteerd en werk nu nog allee. met de Duco app