Duco silent doet t met shelly 2PM maar 1 minuut

Hallo, Ik heb mn Ducobox Silent smart gemaakt met behulp van een Shelly 2PM. Als ik m aanzet (direct of via een Homey flow) dan doet hij het exact 1 minuut op vol volume. De lage stand werkt niet. Kan iemand zien of ik de aansluting verkeerd heb gedaan of weet iemand waardoor deze beerking tot telkens 1 minuut komt?

Dit werkt, Guus, maar dit is niet exact dezelfde Shelly denk ik. Kijk vooral naar de schakeldraden, die op de “lamp” aansluitingen zijn aangesloten

Dank Peter! Maar ik kan niet goed zien hoe de zwarte draden bij jou lopen en wat ik zou moeten aanpassen. Wat bedoel je met “kijk vooral…(etc)”? Ik zie verder dat je een boxsensor voor vochtigheid hebt. Die heb ik ook, maar die doet het niet meer na installatie van de Shelly. De RF-schakelaars doen het wel, dus ik zoek de fout niet in de de Duco zelf.

Hoi Guus,

Ik heb dit een keer voor iemand gemaakt.
Er wordt idd maar 1 draad geschakeld zie ik nu, deze zit geheel aan de rechterkant op de print connector.
Die heb jij ook zo aangesloten zie ik, dus dat zou goed moeten gaan:

Weet jij of de Shelly na 1 minuut de uitgang weer zelf uitzet? Misschien staat ie nog in zonnescherm mode?

Daarna zou de fan zelfstandig weer op standje minimaal verder moeten draaien.

Om de invloed van de Shelly uit te sluiten:
Had je het al geprobeerd zonder Shelly?
Dan bedoel ik de bruine (L) draad rechtstreeks op de print connector aansluiten (aan de meest rechtse aansluiting).

Ik ben bang dat ik de zekering van de printplaat heb geraakt op een of andere manier. Vanmorgen reageerde hij nog op de RF knoppen, nu doet hij niets meer. Ik heb de Shelly (die stond in Switch mode) verwijderd en de originele aansluiting hersteld op opening 1 (blauw), 3 (geelgroen) en 5 (bruin), maar hij geeft geen sjoeg meer. Ik hoop dat een Duco monteur het kan herstellen. Anyway, Dank voor het meedenken Peter!

Volgens mij is dit de volgorde, Guus:
vlnr:
1 (bruin)
2 (blauw)
3 (geelgroen)
4 (niet gebruikt)
5 (schakel ingang voor hoge toeren)

Nr 5 sluit je dan even niet aan.