Sendes Homey Bridge ut nå?

Hei,

Jeg er ny i Homey-verden. Homey Pro har lenge vært på ønskelisten, og nå som de slapp ny oppgradert versjon har jeg en bestilling inne på den.

Merker at ventetiden til “Before Christmas” ble nogen lunde lang, så jeg la også inn en bestilling på Bridge, da jeg antok at den er i salg som normalt og at den kan benyttes med Pro når den er på plass.

Når jeg går inn på “Bestillingene mine” står Satus= Behandler. Det har den gjort i en uke…?
Noen som har nylig bestilt Bridge og fått den levert? Hva kan jeg forvente i leveringstid?

Hei! Jeg er i akkurat samme båt. Mener lanseringsdato på Bridge er 15.11.

Takk for info. Jeg trodde Bridge hadde vært på markedet lenge??

Nei, ikke meg bekjent.

Ok, syns jeg fant en del eldre tråder her på Bride, men har sannsynligvis misforstått.
Ser Proshop skrier at Lanseringsdato: 15.11.2022
De har også lagt inn følgende:

Homey Bridge launch has been delayed because of unexpected bugs in the software, and the new date is currently unknown untill the last minor software issues has been resolved. As soon as they are resolved, we will release orders for shipment.

https://www.proshop.no/Smarthus/Athom-Homey-Bridge/2999131

Men da håper vi på 15/11 :slight_smile:

1 Like

Vi bestilte Homey Pro 2023 den 26.10 og valgte pga. lang ventetid også å bestille Homey Bridge ett par timer senere :roll_eyes:, og ser ut som at den er sendt allerede. Estimert leveringsdato er 9.11 i følge sporingslenka.

Noen som vet om det er mulig å oppgradere/flytte fra Homey Bridge til Homey Pro 2023 når den kommer? Kjedelig å måtte sette opp ting på nytt (samt å miste historikk/insights).

Og ett siste; forstår at Homey Bridge kan fungere som satellitt for Homey Pro 2023 (når funksjonalitet lanseres en gang på nyåret), ser at den skal forlenge ZigBee og Z-Wave, samt også virke på 433 MHz og Infrarød, men hva med Bluetooth? Vi vurderer noen Bluetooth termostater, men disse er spred rundt i huset og det spørs hvordan det er med Bluetooth signal. Uheldig om termostatene til stadig faller ut…

Hvor bestilte du Bridge fra? @Quenderin

Fra Homey Bridge, @Tobias_Iversen

Ok. Takk. Vet du hvordan leveringstiden er?

@Tobias_Iversen
Bestilte kvelden den 26.10 og så ble den sendt fra Athom (i Nederland) den 28. I følge sporingen er estimert leveringsdato den 9.11.

Takk!

1 Like

Merkelig. Jeg bestilte min Bridge den 26.10 og har hverken fått noen mail eller sporing. Står kun “Behandler”. Får kanskje følge opp jeg da

Noen som vet om det er mulig å oppgradere/flytte fra Homey Bridge til Homey Pro 2023 når den kommer? Kjedelig å måtte sette opp ting på nytt (samt å miste historikk/insights).
@Quenderin

Jeg tror de sa noe om dette på en av videoene som de la ut på youtube.
Skisset løsning var å ta en backup av bridge og restore denne på Pro. Utfordringen lå visstnok at de klarte ikke da å få med seg zigbee id’ene (da de ikke har full tilgang til zigbee chip) så dermed endte man opp med noen enheter i Homey som manglet parrringen. Dermed måtte man legge til/parre med Homey alle zigbee på nytt.

Om jeg forsto ting riktig :blush:

1 Like

Da avbestilte jeg fra Proshop, og bestilte hos Homey! Krysser fingrene.

Hei, har brukt Homey Bridge en stund. Pga leveringssituasjonen selges brukte Bridge på Finn.no til høyere pris enn ny. Husk at man må ha en betakonto for å bruke Homey Bridge, og det tok lang tid å få for meg.
Har også bestilt en Bridge PRO og regner ikke med at jeg kan overføre alt jeg har lagt inn i Bridge BETA, men begynne på nytt igjen. Bridge BETA`n skal brukes som en satellitt stasjon (forsterker). Man kan ikke overføre det som er på en Homey PRO (kula) til en NY Homey PRO ennå heller.

Takk. Syns det var rart at Proshop skrev lanseringsdato 15.11.2022…

Jeg har fått en betakonto men eneste jeg har fått lagt til er Tibber-appen for å se strømforbruk samt noen test-flows for varsling til mobil. Får ikke koblet til noen andre enheter uten en Homey hjemme.

Noen ideer til hva annet man får til i ventetiden før man har en boks i stua? :slight_smile:

Det er vel stort sett å vente. Men man kan jo lære seg mye ved å se på disse sidene: https://support.homey.app/hc/en-us
Det er en flott maskin som du kan bruke mange fine kvelder på, men noe kluss en gang i mellom da det er en beta versjon.

Husk at det blir lagt til moms og fortollingsgebyr på prisene om du bestiller rett fra homey :slight_smile:

Oppdatering; pakken kom og ble hentet på postkontoret på fredag (den 11.11) (bestillingen ble lagt inn sent den 26.10 og eta var den 10.11).

Vi fikk ikke sett på den før på lørdagen da vi skulle en tur innom hytta, men visste seg at jeg fikk en defekt vare.

Fikk stadig vekk denne feilmeldingen:


Har fått bestilt ny (gratis) erstatning. Skulle visst aldri blitt sendt fra fabrikken. :roll_eyes:

Det var noe dritt. Jeg tok kontakt med support og noe feil hadde skedd med min bestilling. Så jeg venter fortsatt på tracking… :poop: