Screens sluiten bij een bepaalde licht intensiteit

Hallo Allemaal,

Ik wil mij screes die ik heb aangesloten met Fibaro rolluikschakelaar modules automatisch laten sluiten als de zon op de ramen staat.

Nu ben ik aan het experimenteren geweest met de fibaro bewegingssensor en dit werkt aardig maar ik zou deze sensor graag buiten willen plaatsen maar helaas is deze niet geschikt voor buitenmontage.

Wie heeft er misschien een idee over?
Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Ik heb dit gedaan met behulp van mijn zonnepanelen, temperatuur en tijdvak.
De zon staat altijd gedurende hetzelfde tijdslot in je ramen. Dus dat even monitoren. Daarbij gebruik ik de opbrengst van mijn zonnepanelen maar ook de temperatuur in de betreffende ruimte(s). In de winter wil ik wel gebruik maken van de gratis zonnewarmte. Dus boven een bepaalde opbrengst van de zonnepanelen en boven de ingestelde temperatuur gaan ze dicht.

1 Like

Ik heb een aqara buitenlichtsensor genomen. Het is niet helemaal duidelijk of die geschikt is voor buitenmontage, dus heb ik een transparant plastic babyoliefliesje genomen, de onderkant erafgeknipt, dat ondersteboven opgehangen en daar de zonlichtsensor ingeplakt. Dat werkt prima, ook met de vrieskou nog geen problemen ondervonden.

1 Like

I have a Steinel Z-wave motion sensor. It also measures the brightness. And, big advantage, it’s powered by 230V if that’s available. So no need to change the batteries.

I have had some problems in the past where the sensor somehow stopped reporting , but the last months it runs stable.

Wat is het bereik van het aantal lux dat de Steinel kan meten?

I thought it is 0-2000 lux. You can find all specs here: