Ik heb een screen op de garagedeur welke ook wordt gebruikt als doorgang.
Screen gaat automatisch neer bij voldoende zon (Tahoma lichtsensor)
Ik zoek een flow die er voor zorg dat de screen niet naar beneden gaat als de garagedeur open staat als deze wordt aangestuurd.
Ik heb het e.e.a. geprobeerd helaas zonder goed resultaat
Ik heb een sensative deur contact sensor
Somfy Screen RTS, en lichtsensor van Somfy
Alvast bedankt
Allereerst welkom op de Homey Community!
Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.
Welkom op het forum
Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.
ALS ; lichtsensor meet veranderde lichtsterkte
EN: lichtsterkte is groter dan XX lux én deur is gesloten én scherm is omhoog (gebruik ALL-card)
DAN: laat scherm zakken.
Het is handig als je een schermkopie van je flow bijsluit. Dan kunnen wij een en ander zien
Tvp want ik wil een soortgelijk iets: een melding als mijn Somfy zonnescherm in gaat en de deur staat open. Maar de meldingen komen uren te laat aan.
Bedankt Wim,
Tot op heden heb ik alle flows gemaakt in de app.
Ik neem aan dat ik de (gebruik ALL-card) in de advanced flow kan vinden.
Misschien wordt het dan nu toch tijd om de advanced flow te gaan gebruiken.
Zal even puzzelen zijn maar ik laat het je weten als het gelukt is of als ik er niet uit komt.
Het ALL-kaartje is idd beschikbaar in advanced flow.
In de schermprint wil ik dat mijn buitenlampen aangaan tussen 7:00 en 23:00 als de lichtsterkte daalt onder 25 lux én als ik wakker én thuis ben. Dus alle voorwaarden moeten waar zijn.
(Ik tel 25 op bij de variabele zodat de lampen pas uitgaan als het lichter wordt 60 lux. Dit om knipperen te voorkomen)
(Buiten genoemde periode of als ik slaap of niet thuis ben gaan de lampen tijdelijk aan door een bewegingsmelder.)
(Het ‘nadeel’ van advanced flow is dat het alleen op een PC te bewerken is)
(Elders in deze flow staan triggers ‘ik kom thuis’, ‘ik wordt wakker’ die lampen aan doen als de lichtsterkte laag is en andersom als het 23:00 wordt, ik ga slapen of weg ga. )
Probeer eens om het eerste kaartje te vervangen door ‘helderheid is gewijzigd’ en dan een ALS kaartje met een logische vergelijking ‘helderheid werd groter dan ABC’.
Ik denk namelijk dat je eerste kaartje het probleem is. Stel dat het voor 07:55 uur is en de helderheid is onder de drempelwaarde, dan wordt de trigger nooit ‘waar’ en zal de flow niet activeren.
Ik heb geen problemen omdat ik een trigger ‘het is 7:55 uur’ heb.Deze doet onder voorwaarden het licht aan.
Maar dat is niet te zien in je flow toch…
De schermprint is alleen bedoeld als voorbeeld hoe je een ALL-card kunt toepassen.
In normal flows heb je geen ALL kaart nodig omdat je alle condities/voorwaarden in het AND gedeelte van de flow opneemt.