Schakelen als het om 7:15 onder 0 graden is

Ik heb een Tesla die ik kan sturen. Zo kan ik de auto voor laten verwarmen met de tesla app in de homey. Dit lijkt allemaal goed te werken maar nu wil ik eigenlijk een flow maken dat de auto voorverwarmd als het vriest om 7:15 zodat ik om 7:30 altijd direct weg kan rijden.

Moet ik hiervoor een buiten temperatuur sensor fixen of is er ook een weerapp die de temperatuur geeft?

Als je bij EN Logic gebruikt dan heb je deze keuze;

Moet je nog even kijken hoe precies het is. Is het niet precies dan een weerapp of met een api van openweather of meteoconsult deze gegevens binnen halen

1 Like

Super ga ik snel proberen en stuur dan een update. Thanks!

Als ik in een flow logic gebruik dan heb ik geen variabelen. Hoe maak ik iets aan?

Zo dus:

De temperatuur wordt al automatisch door Homey bijgehouden obv je locatie en kun je dus zo gebruiken. Als die idd niet precies genoeg is zou je idd een weepapp moeten gaan gebruiken.

De notificatie bij DAN even veranderen in de instructie voor het voorverwarmen van je Tesla uiteraard.

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb het opgelost met een weer app. Dit omdat ik standaard geen variabelen heb als ik op “logica” klik.

Nu het werkt, werkt het helaas nog niet omdat de app van Tesla super onstabiel is. Nu dus maar omgezet naar een pushmelding.

Hoezo kun je geen variabelen kiezen als je logica wil gebruiken in een flow?
Ook al had je geen enkele app of device geïnstalleerd, dan nog zou je de temperatuur moeten kunnen kiezen bij logica.

Heb je het geprobeert zoals ik aangaf in mijn post/flow hierboven?

als je “logica” hebt geklikt, moet je op de Tag ( het onooglijk kleine kaartje rechts boven) klikken om de variabelen/Tags te zien.

Ik zal het vast verkeerd doen. Als ik een nieuwe flow aanmaak en bij when kies voor logic dan krijg ik niets.

We willen je best helpen, maar dan moet je wel wat doen met de antwoorden die je krijgt… :wink:
Zoals je in mijn flow hierboven ziet kies je niet bij WHEN voor logica, maar bij AND…

Haha, sorry nu zie ik het inderdaad :slightly_smiling_face:

Het was al gelukt maar nu is hij schoner. Thanks!

1 Like