Scene annuleren door 1 knop binnen 5 seconden aan en uit te zetten

Ik heb meerdere scenes geprogrammeerd welke veel automatische patronen hebben bv tijdens de scene koken waarbij de lampen in de keuken feller worden of tijdens de scene tv kijken waar de lampen in de keuken alleen aan gaan bij beweging.

Soms wil ik echter de scene resetten en geen actieve scene instellen.
Dit kan natuurlijk eenvoudig met de app maar wil dit ook door een specifieke lamp binnen 5 seconden aan en weer uit te zetten.

Ik heb hier twee flows voor gemaakt maar deze flows werken niet. Wellicht heb ik een andere oplossing nodig.

Hierbij de twee flows welke ik heb geprogrammeerd.

Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast bedankt,
Leo

Hierbij de tweede flow

Ik zou beginnen met het toevoegen van papertrails logging.
Dan kan je zien welke delen van de flow getriggered worden.

1 Like

2de flow verwijderen, dan ben je klaar… Als je de eerste keer drukt start je de timer, als je binnen 5 seconden wederom op de knop drukt wordt er niet aan de voorwaarde voldaan en gaat ie naar de else …

Nu heb je het probleem dat bij het loslaten van de knop in de tweede flow gelijk naar de else wordt gegaan en dus wordt de scene gelijk uit gezet bij het los laten van de knop…

2de flow verwijderd maar het werkt nog steeds niet???
vreemd zeg.
Moet ik nog iets aanpassen in de eerste flow

Een notificatie heeft wel inzichtelijk gemaakt wat het probleem is denk ik.

Wanneer ik de schakelaar gebruik zit er een vertraging naar Homey met als gevolg dat de schakeling vaak gemist wordt en slechts een enkele keer gaat de flow naar de Els.

Het hele idee om op deze manier een scene te activeren gaat daarmee niet lukken.