Samsung airco's

Hoi Hoi

IK heb twee samsung airco’s met wifi en met afstandsbediening.
maar homey vind ze niet.
wat kan ik hieraan doen?

Welke Homey app gebruik je voor de airco’s?

Geen app. Omdat ik niet weet welke ik moet gebruiken.

Mvg
Steven

Ik zie ook geen app voor Samsung airco’s in de app store staan, dus dan ben ik bang dat ze gewoon niet ondersteund worden.

Waar op het forum kan ik dat melden. Zodat ze dat in orde maken?

Mvg
Steven

Je kunt het Athom (de maker van Homey) vragen via dit formulier: https://forms.gle/yuMuSyM6EFAJ1Anj6

En hier op het forum kun je in deze thread een “app request” plaatsen, in de hoop dat iemand binnen de community een app wil maken voor je airco’s.

Ik heb zelf geen Samsung airco, dus wellicht niet wat je zoekt, maar ik bestuur mijn airco’s met een ZXT-120 van Remotec. Hiervoor is in de Homey app store wel een app beschikbaar. Werkt naar tevredenheid.

Bedankt. Maar ik heb geen zxt…
Dus zal niet echt werken denk ik dan.

Mvg
Steven

Investeren?

ZXT 120 is a lot cheaper and works fine for me

Kan ik sensibo koppelen met tempsensor van philips hue en aan de hand van die temperatuur de airco’s inschakelen en uitschakelen?
wat zijn nog andere mogelijkheden van sensibo en mijn airco’s?

alvast bedankt voor de komende informatie

Daar heb je Homey voor! Je laat in een flow dan Homey kijken wat de temperatuur is van je Hue tempsensor en dan zeg je dat Homey Sensibo de airco moet in- of uitschakelen…

In de Sensibo Sky zit een temperatuur en vochtigheidsmeter. De Sensibo kan met 0,10 graden regelen.

Neemt sensibo ook alle functies over van de airco. ( Quiet, dry, enz… )

Hoi Steven,
Sorry maar ben even niet zo actief geweest. Maar de Sensibo doet eigenlijk alles wat je ook met de afstandsbediening van de airco zelf kan. Plus dat er de mogelijkheid is om Climate React en Geofencing in te stellen.

De Samsung airco’s kan je in ieder geval overal bedienen met de smartthings app van Samsung (App Store). Deze ondersteund ook alle mogelijkheden van de airco zoals dry en stille mode enz.
Liever zou ik dat inderdaad via Homey doen maar nog geen mogelijkheid gevonden.