Rutiner i Google Home kopplat till Homey Pro 2023

Jag har precis bytt frÄn Telldus till Homey Pro och anvÀnder en rutin i Google Home för att slÀcka de lampor som fortfarande lyser nÀr jag lÀgger mig. Jag sÀger Hey Google - Godnatt och dÄ slÀcks de lampor jag lagt in i rutinen.
Problemet Àr att jag fÄr svar frÄn Google att den inte nÄr alla enheter trots att alla lampor slÀcks och ytterdörren lÄser sig om den fortfarande Àr upplÄst (Yale Linus).
Jag har dubbelkollat sĂ„ att Google Home inte innehĂ„ller “gamla” enheter frĂ„n Telldus utan alla enheter finns bara i Homey och Ă€r upplagda dĂ€r. Telldus var tidigare lĂ€nkad till Google men jag har tagit bot den kopplingen/integrationen.
Jag har slut pÄ idéer nu och hoppas att nÄgon av er mer erfarna HomeyanvÀndare kan hjÀlpa mig med nÄgon input om varför Google Home svarar som den gör.
Jag vore jÀttetacksam för hjÀlp och tankar pÄ vad jag skall göra!

// Jocke

Utan att vara expert men har du gjort det uppenbara?

VĂ€lkommen till forumet.
Testa “hej google synkronisera mina enheter”
DÄ borde du fÄ svar om den har problem.
Efter det Àr det bara att ta en lampa i taget tills du stöter pÄ patrull :slight_smile:
Lycka till, skriv gÀrna om det löser sig sÄ kan andra som har samma problem försöka samma som du gjort. Ha en bra dag alla.

Hej! Tack för ditt svar. Ja, jag har kopplat ihop Homey med Google Home och alla lampor som jag vill slÀcka, slÀcks som de skall. Problemet Àr att Google inte kan nÄ ett antal enheter ytterligare. Ingen mer information ges om vilka enheter det Àr.

Hej! Tack för ditt svar! Jag testade att synkronisera mina enheter men “spökenheterna” finns kvar och “enheten kan ej nĂ„s” fĂ„r jag av Google Home. Ingen ytterligare information om vilka enheter det handlar om ges av Google. De lampor som skall slĂ€ckas, slĂ€cks som de skall sĂ„ de enheterna fungerar.

KÀnns som att Gh fortfarande tror att Telldus finns kvar i instÀllningarna, reseta gh?

Tack Pjotr!! Jag tog bort den gamla rutinen i Google Home och skapade en likadan som gör det jag vill. DÄ försvann de gamla enheterna som lÄg kvar och spökade för mig.

Stort tack för ditt engagemang och vilja att hjÀlpa mig!:+1::grin: