Rood bij thermostaat opwarmen

Als er niets gebeurt in huis staat er ook geen screensaver aan. Heb al genoeg licht aan mijn hue lampen. :grinning:

1 Like

Dan zet je de screensaver op rood. Als hij aan moet naar 100% en als hij uit moet naar 0%.
Met het kaartje “zet helderheid”.

Okidoki. Zaaaaaaaaalig. Eindelijk lukt het. Hartelijk dank!!!

1 Like

Cheers!

1 Like

Met die helderheid ga ik nog niet proberen omdat ik nu ga (proberen te) beginnen aan een nieuwe flow:

  • naargelang de hoeveelheid W de zonnepanelen opbrengen een ander kleur

<0,5 wit
0,5 tot 1 oranje
groter dan 1 groen
Dit zie ik nog lukken maar ik zou ook het volgende willen:
het kleur moet niet de ganse tijd aangezet worden, maar bv 15 min per uur.
Is het mogelijk om zo een flow te maken? Dat ik geen uren zit te zoeken naar iets dat niet kan? :blush:

Hallo Louis,
Ik heb ook een T6, maar bij mij lukt het nog niet om deze variabele te laten veranderen bij verhitten.

Voor de duidelijkheid: veranderd de variabele als je thermostaat daadwerkelijk de opdracht geeft aan de ketel om te gaan stoken (vlammetje in beeld)?
Of enkel als je de modus veranderd van ‘Uit’ naar ‘Verhitten’?

Als de thermostaat de opdracht geeft werkt de flow blijkbaar niet. Maar er draait ook een flow die aangeeft ahv kleuren hoeveel de zonnepanelen opbrengen. Misschien dat de ene flow niets toont omdat de andere al draait. Dat weet ik ook niet.
Maar je kan wel de huidige en de ingestelde temperatuur uitlezen. Daar kan je dan toch ook weg mee.

Inderdaad ik heb nu wat flows gemaakt die de ring rood laten oplichten bij verwarmen.
Geinig, bedankt voor het idee!

Zou je deze flows hier willen delen ? Want ik heb ook een T6 en zou dit ook willen, maar krijg het zelf niet voor elkaar

Heel simpel eigenlijk, het zou met elke gekoppelde thermostaat moeten kunnen:

Bij de else heb ik een kaartje welke de Led-ring weer terugbrengt naar wat ie origineel aan het doen was (uit, of als lampje, of de kleur van de vuilnisbak die buiten moet, etc…)

Ik zou nog wel een feature request willen indienen bij de maker van de Lyric-homey-app; in het bedieningsscherm van de Honeywell home eigen app zie je een vlammetje als de thermostaat daadwerkelijk de ketel aanstuurt (overigens ook op het apparaat zelf). Ben benieuwd of die info ook beschikbaar zou zijn voor Homey, zodat daar een triggerkaartje van gemaakt kan worden.
(De info wordt immers teruggegeven naar de Honeywell-cloud).
Dan is een rode ring ook echt gelijk aan ‘stoken’ :fire: :smile:

1 Like

Ja datzelfde zou ik ook graag aan de Netatmo app willen zien.
Die geeft ook maar weinig info door aan homey.
Terwijl de app versie op Android wel veel info heeft.

kan je de flow van check and set ledring ook eens delen aub

Al even geleden, maar ik had n.a.v. het idee van Louis ook zo’n “verwarm indicator” gemaakt.
Ik heb dan een tado thermostaat, maar dat is enkel de trigger.
LED-Ring is de gebruikte app voor de animaties en kleuren.
Dmv de logkaartjes kan ik meteen zien wanneer er gestookt werd. Al kan dat ook via Insights bij de tado entry.