Rolluiken sluiten bij hoge verwachte buitentemperatuur

Graag zou ik op basis van de verwachte buitentemperatuur de rolluiken dicht willen laten doen.
Dt zou dan om bv 8:00 kunnen worden gechecked.

Hoe kan ik dit doen met bv de KNMI - app?
Bedankt voor een aanwijzing !

Willekeurig voorbeeld, ik weet niet precies wat je wilt, maar het principe is denk ik duidelijk:

Bedankt voor de hints.

@Edwin_D De verwachte_temperatuur kan ik niet selecteren, zonder de knmi app in de " Als" te draaien.

Hoe roep je die variabele aan ?

Als je een logic card gebruikt zoals in mijn voorbeeld en je moet een tag kiezen, dan staat de KNMI app in het lijstje. Mijn voorbeeld gebruikt de waarde uit de KNMI app, maar dus wel vanuit een Logica kaart, geen KNMI kaart.

Ik gebruik Dark sky weather.
Die kent een ‘verwachte hoogste dagtemperatuur’.
En over het algemeen is die behoorlijk goed.

Dark sky weather lijkt niet meer te werken op v5. …

Ik heb versie 6.x
En DSW versie 0.0.8

@Edwin_D de logic cards kunnen alleen de tag van KNMI kiezen als die in de “als” is gestart…

Bij de selectie van de KNMI tags lijkt het dat alle KNMI variabelen 10 zijn. Net alsof de API niet juist wordt ingelezen… (terwijl direct aanroepen wel werkt)

Ik hoop dat er een eenvoudigere manier is…

@Hugo De darksky app draait, maar waar kan je dan de variabelen keizen?

Weet je het zeker? Welke logic test kies je? Afhankelijk van de keuze krijg je bepaalde typen, maar mijn voorbeeld is zeker weten van de KNMI app. Bovendien weten de “en” kaartjes niets van de als, behalve eventuele extra tags die daar worden gedefinieerd.
Wat betreft de waarden in de lijst weet ik niet of die in alle interfaces ook echt een courante waarde weergeven of een voorbeeld.

Heb je wel een KNMI weer-“apparaat” toegevoegd voor het weer? Dat is bij vrijwel alle weer apps wel de bedoeling. Daar worden de tags voor een specifieke weerlocatie in bijgehouden.

1 Like

Ik zie net dat als je geen account hebt die ook niet meer krijgt.
Sorry.
https://darksky.net/dev

@Edwin_D Dit is het Edwin! Thanks !

1 Like

waarom niet met een lux meter bepalen hoeveel licht er op het raam schijnt? is het meer dan x dan luiken dicht is het minder, dan luiken open. oftewel, de zon schijnt dan. de temperatuur bepaalt volgens mij niet of de luiken dicht moeten of niet, toch?

Thanks voor je bericht.
De rolluiken gebruik ik alleen als het warm wordt, niet als het licht is.

Ik gebruik nog darksky

Als om 6.00 the hoogste verwachte dag temp is groter dan 24 … start flow “hitteplan”

De hitteplan flow stuurt dan mij 5 rolgordijnen aan. De verwachte dag temp is een waardevolle bron om schema’s te maken

Gebruik het in ook in combi met wind. Als het onder 5 is … en wind komt uit oosten “rolgordijnen” op half om kou buiten te houden ( duo rolgordijnen)

Wat puzzelen maar werkt als een tierelier

Werk als een tierelier