Flow(s) Brel Rolluiken Homey Pro 2023 ism KNMI app

Hallo allemaal, ik ben helemaal nieuw in Homey en heb sinds kort een Homey Pro 2023. Nu ben ik bezig mijn Brel Rolluiken in te stellen op weersverwachting in samenwerking met de KNMI App. Ik zie door de bomen het bos niet meer….

Dus bijvoorbeeld: het is 8.30 uur in de ochtend en de verwachte temperatuur voor deze dag is boven 22 graden en het is licht of onbewolkt dan moeten alle rolluiken dicht.

Dus in feite wanneer het te warm wordt die dag met veel zonneschijn zou ik het erg fijn vinden dat de rolluiken automatisch sluiten.

Het klinkt heel simpel en dat is het waarschijnlijk ook maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er iemand zo vriendelijk die mij een voorbeeld Flow kan geven of een betere suggestie voor me heeft?

Hierbij de bestaande flow:

Zeker

Ik gebruik alleen niet de KNMI app maar OpenWeather. Maar het principe is hetzelfde

Dankjewel! OpenWeather kwam ik zelf (nog niet) aan uit vandaar mijn keuze voor KNMI. Overigens, die zonnestanden zijn voor mij in ieder geval een extra goede tip, zover was ik nog niet gekomen :face_with_monocle:

Ik kom er toch niet aan uit, ik krijg hem maar niet werkend…
Hierbij mijn flow:

Wat werkt er niet?

De verwachte max temperatuur vandaag is groter dan 22 krijg ik een “nee” op, Dus onder “logica”. Alleen als ik hem “omkeer” dan accepteert hij het wel. Heel gek maar dan is de werking natuurlijk onjuist.

Nee hoor dat klopt. De verwachte max temperatuur was vandaag 19 graden.
Dus dan is het logies dat je “nee” krijgt

2 Likes

Ohhh natuurlijk! Stom van me… Daar heet het natuurlijk ook “logica” :roll_eyes:
Dankjewel voor de hulp en de uitleg. Je hebt een leek een behoorlijke eind op weg geholpen.
Fijne dag :+1:

1 Like