Goedendag,
Ik wil eigenlijk een flow maken voor mijn rolluiken. Deze wil ik via een afstandsbediening omhoog en omlaag sturen. Knop 1 indrukken rolluiken omhoog en knop 2 indrukken rolluiken omlaag. Als ik in de beweging nogmaals op de knop drukt dan zouden de rolluiken moeten stoppen.
Hoe kan ik dit maken met de juiste voorwaardes. Ik gebruik een somfy tahoma connectie.
Ik hoor de oplossing graag.
(Ik heb geen rolluiken dus ik dim als voorbeeld ‘plafond 4’. Waar ik ‘Dim niveau’ gebruik moet je de positie van het rolluik gebruiken )
Bovenstaande flow gebruikt slechts 1 knop.
De eerste keer drukken laat het rolluik in tegengestelde richting gaan als de keer hiervoor.
De tweede keer drukken laat de transitie stoppen en dus ook de beweging van het rolluik.
Stel het rolluik gaat in 20 seconden van 0 (%) naar 1(100%), dan duurt het vanaf 0,35 (35%) open naar 1 (100% ) dus (1-0,35)*20 seconden. Er zijn dan ipv 50 stappen (1-0,35)*50 stappen nodig. Deze waardes zet ik in variabele ‘looptijd’ en ‘stappen’
Iedere keer als de transitie een stap bereikt is de transitiewaarde dus 0.02 hoger en wordt het rolluik 2% verder geopend.
(Tijdens de test laat ik mijn bolletje de diverse waardes oplezen.(eerste stap van de transitie ))
Bedankt wim.
Ik zal er is naar kijken. Wel ingewikkeld om het zo te moeten doen.
Mvg
Dennie