Rolluiken

Hallo,

Door het hele huis heb ik Electrische rolluiken. Deze worden via een Klikaanklikuit module (asun-650) gekoppeld aan homey. Dit werkt goed.

Echter als ik tegen gooegle zeg dat ik maar een percentge van het rolluik dicht wil krijg ik de melding dat deze alleen helemaal open of dicht kunnen.

Nu zou je binnen homey een start commando kunnen geven en daarna een stop commando meet een delay. Maar hoe maak ik dat de google assistend duidelijk.

Of heeft iemand een andere oplossing ?

1 Like

Wat je zou kunnen doen is het volgende:

Je maakt een virtuele lamp (middels de app “virtual devices”) en geeft daarbij aan dat die lamp dimbaar is en als naam geef je die lamp “Rolluiken”. Dan kan je alvast via google het dimniveau regelen van die vurtuele lamp.

Dan maak je een aantal flows die worden gestart als de dimwaarde van de virtuele lamp is veranderd. Via flows kan je dan regelen dat bij een bepaalde dimwaarde een timer moet starten van een X aantal seconden. Als de timer is gestart, laat je ook de rolluiken starten en als de timer is afgelopen stop je de rolluiken weer.

Het zal even wat puzzelen zijn maar ik hoop dat je iets met dit idee kan.

Ik heb hier voor de slaapkamer ook een ASUN-650 en het aan sturen via timers werkt echt duper goed, in 1 jaar heeft de asun denk ik 1 of 2 keer een commando gemist.