Roller shade Driver van Aqara

Goedenavond,
Ik heb vanmiddag de Aqara Roller Shade Driver aan ons rolgordijn geinstalleerd.
Via de app toegevoegd aan de Homey Pro 2023. So far so good. Hij herkent het apparaat maar dan… als ik hem wil bedienen krijg ik bijgaande foutmelding. Heb hem weer verwijderd opnieuw toegevoegd, repareren uitgevoerd, maar niets blijkt te helpen. Hij mist iets in de communicatie. Heeft iemand een tip?
Alvast dank!

Probeer eens ‘interview’ uit te voeren op de Aqara via deze site
https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee

Hai Peter, waar zou ik dit moeten vinden?

Plaatje naar links scrollen (met balkje onderaan pagina) dan op de drie puntje drukken en…:
image
dan op interview drukken. Dan veel geduld hebben want dat duurt wel even…

Gevonden dank je wel. Krijg bijgaande foutmelding

Ik heb hetzelfde gehad. Ik had er twee. De ene werkte goed; gaf ook batterij status e.d. door. De andere niet. Hij werkte wel maar gaf geen status o.i.d. door. Even daarna deed hij niets meer en gaf hij die foutmelding die je ook hebt. Ik heb hem terug gestuurd en hij bleek inderdaad defect. Een nieuwe gekregen. Nu doen ze het beide prima. Gekocht bij techpunt.nl

1 Like

Het is een “end device”, wat betekent dat ie het grootste deel van de tijd zal “slapen” en niet zal reageren op interview requests. Voordat je een interview start moet je het apparaat wakker maken (meestal kan dat door de pairing knop even in te drukken) en wakker te houden (door diezelfde knop elke paar seconden een keer in te drukken).

Dank voor je tip. Inmiddels is het me op een andere manier gelukt. Ik heb een reset uitgevoerd en het apparaat naast de Homey gelegd. En toen ging het wel goed. Alhoewel de gebruiksaanwijzing aangeeft binnen 30 meter en ik maar een afstand van 6 meter moest overbruggen heeft dit dus geholpen. Dank iedereen voor het helpen