Ik heb in mijn woonkamer twee grote rolgordijnen van 3,5 meter breed. Ik wil ze graag via Homey kunnen bedienen. Ik heb twee Aqara E1 units gekocht, maar die kunnen dit gordijn niet aan (omdat het groot is, is het ook best zwaar), die krijgen er geen beweging in.
Wat zijn verder nog mijn opties? Ik zie Somfy buismotoren in veel varianten. Maar dat duizelt mij, wat past er in mijn gordijnbuis en hoeveel Nm heb ik nodig? Zijn er partijen die dat kunnen inbouwen voor mij?
Of zijn er nog andere opties? Accu-powered unit die het koord bedient is wel makkelijk zelf aanleggen, maar dat moet dan wel een beetje krachtig zijn.
Ik heb een mega rolgordijn van bijna 3m breed, 1,85m hoog. Werkt (“al” bijna 5 jaar) probleemloos met een Zemismart (Tuya) koord gordijnmotor als deze:
https://a.aliexpress.com/_mqG8GWj
Heb er 3 van in gebruik.
Naast wifi (+cloud) kan deze ook lokaal via 433MHz worden aangestuurd middels de Brel app. Je hebt dan wel 1 geschikte a.b. nodig om het signaal in te leren.
Ik neem aan (…glad ijs, ik weet het), dat de ketting motoren van bv. Aqara net zo krachtig zijn.
Er zijn ook Tuya (-afgeleide) zigbee uitvoeringen:
https://a.aliexpress.com/_msWOEun
Ik schaf zelf geen Tuya wifi apparatuur meer aan, vanwege het cloud gebeuren.
De ‘officiële’ wifi cloud app van Athom & Tuya is gestrand door, laten we zeggen, onenigheid. Gaat ook niet meer goedkomen imho.
Heb ik ook gehad met de aqara en een iets kleiner gordijn. Zorgen dat de batterij goed vol blijft helpt bij mij.
Ik heb in het verleden wifi spullen van Tuya gehad en los van hoe het in Athom werkt ben ik geen fan van het platform. Maar die Aqara motor doet het zelfs moeizaam in mijn slaapkamer, dus ik ben benieuwd of de Zemismart mijn grote gordijn in beweging krijgt. Ik ga er eens eentje bestellen, dank voor de tip!
1 Like
Hallo,
Ik heb dit ook, maar bij mij werken de E1 prima. Ook met een rolgordijn van 3,8 meter.
Je kan bij de geavanceerde instellingen de snelheid instellen. Bij mij staat deze op gemiddeld en dat werk al jaren prima. Ik heb ze wel aan de stroom hangen…
Henk