RobbSmart modules koppelen / Unknown nodes verwijderen

Hi,
Ik heb 5 Robbsmart dimmers die ik enkele weken geleden, nadat ze altijd goed werkte, heb moeten demonteren. Ik probeer nu al een aantal dagen deze modules opnieuw te koppelen en dat lukt niet;

Ik heb mijn Homey Pro vast op de kabel en naast de modules. Ik probeer ze via de app te koppelen. De ene keer kom ik niet verder dan installeren en laadt de app niet door naar excluden, de andere keer kom ik wel bij excluden (dus het 1tje wordt groen) maar krijg ik nummertje 2 niet groen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen, ik heb het voor mijn gevoel al 100 keer geprobeerd, met meerdere modules?

Vanmiddag contact gehad met de service van Robbshop en die adviseerde me via de developer page om de ’ unknown nodes’ te verwijderen. Ook dit lijkt niet te werken. Ik krijg in ieder geval op geen enkele manier een Unknown node verwijderd. Ook niet wanneer ik de pagina blijf refreshen zoals ik ergens hier gelezen heb. Ik heb 6 unknown nodes in de lijst en toevallig dan 5 niet werkende modules.

Ik moet bekennen dat ik niet zeker ben of ik ze destijds, toen ik de modules afkoppelde, ze netjes verwijderd heb. Eerder kon je dat achteraf doen via de app. De knop naar die functie geeft tegenwoordig een blanco scherm, dus die optie lijkt verwijderd (?)

Hoop dat iemand mij de juiste richting in kan adviseren, Morgen laat ik de modules bij Robbshop testen, maar lijkt me sterk dat ze allemaal stuk zijn.

Dank alvast

Heb je je Homey al minstens 10 minuten van de stroom gehaald?

Jazeker Robert, meerdere malen geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Toch maar even met mijn niet werkende Zwave modules naar Robbshop geweest. Wat blijkt: Er blijkt een Zwave bug in Homey te zitten en dat heeft met name effect op het koppelen. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Om maar niet het risico te lopen nog langer zonder licht te zitten dacht ik ik neem maar een paar nieuwe modules mee maar dan Zigbee. (compliment naar Robbshop, oude modules waren 3 jaar oud en toch in mijn voordeel teruggenomen).

Vervolgens thuis direct aan het koppelen gegaan. Zoals altijd doe ik dat met de app via mijn telefoon. Helaas liep ik direct vast, en bleef het installeren hangen, net als bij de Zwave modules. Vervolgens met mijn iPad het geprobeerd en ja hoor, als een zonnetje, precies zoals ik gewend ben kon ik alle 5 de modules in 1x koppelen.

Gelukkig weer licht in de woonkamer, maar iemand een idee waarom het wel met de iPad lukt maar niet met de iPhone? Zou mijn initiële issue, het niet kunnen koppelen, daar ook mee te maken kunnen hebben. Idealiter heb ik het liefst mijn Zwave modules weer terug straks.