Probleempje robbshop zwave dimmer

Hoi,

Ik loop tegen het volgende probleem aan
Ik heb een 2 draad zwave inbouw dimmer van robbshop hieraan zit 1 domme lamp direct gekoppeld en een 6 Ikea lampen via flows. Dit werkte tot gister goed, druk op de dimmer alle lampen gaan aan en omgekeerd, draai aan de knop en de lampen worden gedimd. Echter sinds gister reageert alleen de direct aangesloten lamp nog op de knop, aan uit of dim maar de Ikea lampen niet meer. deze zijn nog wel via homey te bedienen inclusief de direct aangesloten lamp. Daarnaast zie ik ook geen status verandering in homey als ik op de knop druk van de dimmer. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Excuses helemaal vergeten,

Homey zit op de 4.2.0
Homey app 6.2.0.652
En de Robb app zit op 1.5.4

Dimmer zit op het randje van het Z-Wave bereik van Homey misschien? Heb je Homey al eens opnieuw opgestart?

PTP al uitgevoerd, en er zitten 2 andere routers in de buurt

Het vreemde is dat via de app de dimmer wel goed te bedienen is, alleen geeft hij geen commando’s door via de knop aan homey

En wat krijg je hier te zien? https://developer.athom.com/tools/zwave

Hij heeft connectie via 1 andere node en de test geeft aan node is reachable

Ik heb t zelfde issue… maar sowieso met de hele Homey z-wave setup. Heb door het hele huis repeaters maar zwave reageert heel traag of niet. Apparaten die in beweging blijven hangen totdat je ze weer reset enz
Homey v 4.2.0
Robb 1.5.4
8 a 9 mtr tussen dimmer en Homey in vrij zicht. 3 repeaters in een straal van 6 tot 8 meter.
Had hiervoor Domoticz op een Syno NAS met Aeotech stick, dat was en stuk stabieler…
Ik hoop maar dat versie 5 van Homey een stuk beter wordt qua zwave en zigbee

bij mij is het probleem weer opgelost, heb de dimmer verwijderd, factory reset en opnieuw toegevoegd, sindsdien werkt hij goed.

Ik had ook problemen met mijn mesh, gebruikte alleen neo powerplugs (8 stuks) maar deze voegen niet heel veel toe aan het mesh, Heb nu een aeotec repeater 7 toegevoegd en mijn mesh ziet er veel beter uit max 1 hub ipv 3 voor battery powerd devices. Kan die dingen zeker aanraden om te proberen

Heb dat ook al een paar keer gedaan idd. verwijderd dan. Ik zal t nog een keer doen met een factory reset. Ik heb momenteel 2 aeotec v6 en 2 nieuwe v7’s in huis maar niog steeds reageren de fibaro wallplugs traag of soms gewoon niet. Nodes in de dev/tools/zwave zijn vaak niet bereikbaar en veel transmit errors. Ik vind t maar zwaar teleurstellend. Maarja t moet door :slight_smile: …Doe mij maar zigbee icm hue bridges