ROBB Zigbee smart plug werkt niet meer na migratie naar Homey 2023

Vandaag de Homey 2019 omgezet naar een nieuwe Homey 2023.
Alles is teruggezet vanuit een backup, alles weer werkend gekregen behalve de ROBB Zigbee smart plug.
In eerste instantie de reparatie actie geprobeerd, zonder succes.
Daarna device verwijderd en getracht opnieuw in te leren ( 3x indrukken knop binnen 1,5s).
Led op plug gaat wel wit knipperen, maar Homey vindt niks.
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook geen resultaat.
In de app wordt wel aangegeven dat Homey 2023 wordt ondersteund.
Heeft iemand dit ook meegemaakt, of nog een idee wat ik nog kan doen om de plug werkend te krijgen?

Voor een zigbee plug heb je geen app nodig, gewoon toevoegen als Homey zigbee device.
Hoeveel zigbee apparaten op 230V (routers) en op batterij (end-devices) heb je (al) gepaired?

Heb je het al geprobeerd om Homey en de plug een centimeter van elkaar af te houden tijdens het pairen?

Hallo Peter,

Ik heb een stuk of 5 andere Zigbee smart plugs op 230V ingeleerd, geen Robb smart.
Verder tientallen andere Zigbee devices.
Alles werkt behalve die plug van Robb.
Zojuist ook even zonder app als Zigbee device geprobeerd, maar helaas, ook niet op enkele centimeters van de Homey.

1 Like

welke firmware versie van homey draai je op dit moment? ik had deze problemen ook (heb geen robbshop spul, maar met een ander merk) maar na de laatste experimentele update RC133 is er voor mij een hoop opgelost op zigbee niveau. En heb je al eens geprobeerd om homey opnieuw op te starten (wel even wachten tot alle apps ook weer gestart zijn) en daarna het gelijk eens te proberen? dit wil ook nog wel eens werken namelijk.

Dankjewel voor de tip Glenn.
Bij mij draait momenteel rc122.
Van ROBB hoor ik dat er nog wat problemen bekend zijn met het inleren van bepaalde devices. Daar wordt aan gewerkt.
Mocht rc133 ook niet werken, dan wordt het nog even afwachten.

Is er nog een mogelijkheid om die plug te ‘resetten’? Sommige devices kun je resetten en dat wil nog wel eens helpen met problemen van het pairen (is mijn ervaring)