Rituals genie uitgezet door?

Mijn vrouw heeft een Genie gekocht van Rituals en deze is toegevoegd aan Homey.
Ik heb een flow gemaakt dat de genie om 19:30 uur aangaat en 21:30 uitgaat en dat alles alleen als zij thuis is.
Nu gaat de genie netjes om 19:30 aan maar wordt iedere keer rond 20:40 uur uitgezet. Als ik ga in her log van de genie kijk zie ik dat door Rituals gebeurd.
In de genie app van rituals zelf heb ik geen schema aangemaakt.
Ik heb de app verwijderd maar dat hielp niet. Ik heb nu de genie uit de originele genie app van rituals verwijderd maar ook net werd de genie weer om 20:39 uitgezet door rituals. Daarna heb ik hem weer even handmatig in homey aangezet

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Lijkt een default setting ergens, al is 69m wel heel apart.
Als je hem eens om 19u aanzet, gaat hij dan om 20:09 uit?

de FAQ op hun eigen pagina geeft het al aan, hij gaat automatische uit na een uur, de 10 minuten die het kan duren dat hij uit lijkt in Homey kan goed een polling vertraging of cloud synchronisatie zijn van maximaal 10/15 minuten:

How can I control the Perfume Genie via (voice) services like Google Home or Alexa?

  • Turn your Genie on/off (the Perfume Genie will be active for an hour)

bron (clicky)

Ok, dat is wel bijzonder dan want Ik laat hem aangaan via Homey en niet via voice command met Google.
Dan ga ik maar een schema aanmaken in de originele app en kijken of Homey hem dan uitzet als we er niet zijn.

Blijkbaar is dit een beveiliging van Rituals en vertrouwen ze alleen hun eigen schema’s?

99.9% kans dat de API die Google Home en Alexa gebruiken, ook wordt gebruikt door Homey.
Zal me niks verbazen dat die beveiliging erin zit om niet droog te koken als mensen hem weer vergeten uit te zetten.
Met een schema weten ze zeker dat hij weer uit gaat.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel want nu heb ik er maar flows van aan uit van gemaakt waarop de genie steeds 15 minuten aangaat en dan weer uit verspreid over de avond.