Rebuild z-wave netwerk homey versie 3.0

Goede morgen weet iemand hoe je tegenwoordig een rebuild kan doen van je z-wave netwerk kan alleen de optie reset na fabrieks instellingen vinden ps Ik draai met versie 3.0.0 alvast bedankt

1 Like

Ik heb al eens een PTP gedaan van 15 min en daarna zag het netwerk er net wat anders uit, dus ik denk als je lang genoeg de stekker er uit trekt homey zijn netwerken opnieuw doet opbouwen.

gedaan en thx voor de tip maar het heeft niet gewerkt.Iemand anders nog een idee hier over

1 Like

Ligt er aan wat je wil bereiken, rebuilden heeft weinig zin aangezien het netwerk zich zelf configureerd voor wat betreft z’n netwerk connecties. Via Homey Developer - Z-Wave kun je per device wel verschillende Test en Heal commando’s geven, wellicht dat je daarmee je doel bereikt, wel na uit voeren van elke handeling, een Page Refresh doen, anders zie je de veranderingen niet.

Ik had 2 items een fibaro tussenstekker en een batterij gevoeden temperatuur meter verplaatst van de woonkamer na de zolder .Nu heeft de tussenstekker een goede verbinding maar de temp meter niet .en in mijn beleving zou de temp meter de tussensteker als eerst knoppunt moeten gaan zien ,dat is dus niet het geval anders had ik een goede verbinding gehad :wink:

Dat kun je dus met de Heal functie proberen te veranderen, maar het mesh-netwerk zoekt zelf de beste verbinding.

Maar is het niet zo dat elke 220v gevoeden item een knoppunt is ?
ach 1 ding is zeker je blijft lekker bezig maar het bereik van homey is tussentijds enorm toe genomen

Inderdaad is elk 230V gevoed item een knooppunt, maar er kunnen ook externe (onzichtbare) factoren de routing beïnvloeden, zoals storingen van apparatuur in de omgeving van de plug.

iedergeval bedankt voor je reactie’s ik ga lekker aan de stoei ermee
thx

1 Like

Niet elk device kan het, het moet wel expliciet ondersteund worden.
De meeste wel inderdaad, maar ik heb bv een aantal 230v inbouwschakelaars die wel Z-wave zijn, maar niet als router fungeren.

Homey op een andere plaats in huis zetten kan ook een optie zijn. Dat is een kwestie van uitproberen.

Goedemorgen
Misschien heb je hier wat aan, Het Z-Wave netwerk bouwt zichzelf op. Mocht je problemen hebben nadat je een apparaat verplaatst hebt kun je eventueel via developer.athom.com, tools, Z-Wave, voor dit specifieke apparaat in het overzicht op de drie puntjes rechts in beeld klikken en “Heal” klikken.

Mvg

Goede morgen Jonathan,

Heb het al getracht te doen,maar dat was dus niet de oplossing,ben bang dat de tussen stekker van fibaro geen knoppunt is, dan zal die hem ook nooit gaan zien
maar bedankt voor het meedenken.
mvg