Problemen met zigbee Homey 2023 (opgelost)

Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels een Homey 2023 gekocht en ben nu bezig mijn apparaten aan de nieuwe homey te koppelen.

Nu werkt dat met al mijn Hue apparaten perfect (zonder de bridge) Maar helaas krijg ik mijn aqara en mijn Innr pluggen niet gekoppeld. Ik gebruik hier de Aqara en Innr app voor.

De aqara en innr spullen willen wel met deconz gekoppeld worden (dat gebruikte ik op de oude homey) maar krijg ze met geen mogelijkheid aan de nieuwe Homey gekoppeld.

Wie heeft de gouden tip?

PTP reeds gedaan evenals de diverse apps herstarten.

Wat betekent dat precies? Krijg je foutmeldingen? Timeouts? Iets anders?

Hij vindt ze gewoonweg niet, na een bepaalde tijd zegt ie dat het te lang duurde om een nieuw apparaat te vinden.

Het vreemde is dat ik zojuist 1 Innr plug kon koppelen. Dus vol goede moed de tweede geprobeerd maar helaas.

Je zou nog kunnen proberen om ze als generiek Zigbee apparaat toe te voegen (kies “Homey > Zigbee” bij de vraag van welk merk je een apparaat wilt toevoegen). Homey zoekt zelf dan wel uit welke app erbij hoort.

Het is opgelost.

Probleem was dat ik Homey naast de router en de home-base had staan, ze stonden zeg maar met z’n drieën op een rij. Toen ik Homey er een eindje bij vandaan had gezet (pakweg 1,5 meter er tussen) werkte alles in eens vlekkeloos.

Inmiddels zijn, op de slaapkamer na, alle apparaten toegevoegd en werken de meeste flows naar behoren.