Nou na een avondje testen toch weer wat verder gekomen.
De lampen: Trust.com - Slimme dimbare ledlamp zijn een probleem i.c.m. HP2023. En ook de internetverbinding via Ethernetadapter is niet oké.
De lampen heb ik allemaal verwijderd, incl. de KAKU (Zigbee) app. Toen de lampen allemaal teruggekoppeld als Generiek Zigbee apparaat, zonder de KAKU (Zigbee) app te installeren. Vanaf gisterenavond werken ze met de knoppen in ieder geval vergelijkbaar met de Bridge en is er nauwelijks nog vertraging op te merken. Alleen tijdens het testen van flows kreeg ik nog steeds timeouts of homey_offline.
Ik heb op m’n PC PingInfoView laten lopen vannacht en op de Homey Netscan om een nachtje te monitoren wat er nu met internetverbinding gebeurd en of de Homey echt offline gaat. Vanmorgen had ik 10% van de tijd fails in PingInfoView. Ook in Netscan een hele lijst met offline/online meldingen.
Inmiddels los van de USB-C kabel die ik eerder had vervangen ook de powerplug vervangen voor een ander exemplaar. De PingInfoView loopt inmiddels alweer 2 uur, en heeft slechts 1 fail. Netscan heeft die helemaal niet vastgesteld, dus ik twijfel er eigenlijk al niet meer aan dat ook met een originele 2e generatie powerplug van 5.2V er toch op een of andere manier een probleem is met de spanning i.c.m. ethernetadapter.
Maar goed, ik ga de Netscan laten lopen het weekend, dan kan ik maandag met zekerheid zeggen of internet stabiel is met een andere powerplug en USB-C kabel.