Problemen met infrarood V2.0

Wederom al weer een paar keer gemailt maar het probleem met de infra rood heeft nog steeds geen eind in zicht. Ik vermoed dat ze zelf geen idee hebben hoe ze het moeten oplossen of ze laten het infra rood gewoon af sterven aangezien het steeds minder gebruikt gaat worden
 :confused:

Je krijgt waarschijnlijk een standaard antwoord met dat ze druk bezig zijn ermee en dat het hoog op de prioriteiten lijst staat.
Maar dit duurt nu al maanden ik hoop dat het verholpen is met de update die vandaag vrijgegeven is.

Ik heb dus laatst een Homey gekocht vooral voor de IR mogelijkheden. Ik begreep dat hij dichtbij de receiver moest staan, maar dat is geen probleem.

Op de website etc. staat nog altijd dat het werkt met oude “domme apparaten”, maar nu lees ik hier en kom ik er zelf achter dat het helemaal niet werkt!

Met de Samsung app werkt het prima dus de IR doet het, maar met zelf inleren doet de ‘test’ knop niks, zend ook geen IR uit.

Baal enorm

Al enige vooruitgang hierin?

Heb homey al drie jaar en het leren heeft bij mij nooit gewerkt. Gebruik zelf de Broadlink RM mini en Harmony Hub

Toch vreemd dat ze zeggen dat het wel werkt. Volgens de wet behoort een product te werken naar omschrijving maargoed


Dat broadlink apparaatje is nog niet zo gek duur, werkt deze ook zonder de harmony hub?

Zag ook een IR remote van neocoolcam, zal dat dan ook werken icm homey?

Werkt uit de kunst met de broadlink app voor homey. Gebruik hem onder meer in de slaapkamer om tv mee te bedienen. Opdrachten leren is een fluitje van een cent. De Neo coolcam weet ik niet. Moet je in de appstore kijken of er een app voor is.

1 Like

Ach er is gelukkig bijna altijd wel een mouw aan te passen. Dat is dan weer het mooie van ons witte bolletje

1 Like

Bij mij werkt ir inderdaad wel, ik heb Homey nu zo’n 4,5 meter verwijderd van de tv staan en moest hem precies goed zetten, dus eigenlijk gewoon richten met een gaatje (in de ring van homey) naar de tv. Als ik Homey iets draai of 20 cm verder zet werkt het helemaal niet meer en komt het signaal niet aan. Het komt heeel precies.

Misschien heb je iets aan deze info anders sorry voor het vervuilen van dit topic met een “bij mij werkt het wel verhaal” :slight_smile:

Problemen zijn vooral met het leren van de ir opdrachten door homey

Ik heb de IR receiver van mijn LED strip tegen de Homey aangehouden en het werkt nog niet :’)

Ik merk wel dat de IR flitst feller word wanneer je hetzelfde commando meerdere keren laat afgaan in een flow. Echter reageren mijn apparaten er nog steeds niet op.

Het probleem lijkt inderdaad bij het in leren, hij pakt de IR wel op, maar de ‘‘codes’’ niet goed denk ik?
Weet nu niet zo goed of ik moet wachten tot het word opgelost of hier weer een extra apparaat voor te kopen


Mijn IR afstandsbediening van mijn Samsung TV werkte aldoor prima icm de Samsung app. Of het nu toeval is maar sinds de update vannacht naar 2.4 werkt het niet meer!
Meer mensen last van? E.e.a al verwijderd en weer opnieuw geĂŻnstalleerd.

Bij mij werkt het ook niet.
Op 2.4

Ik wil mijn HDMI splitter inleren.
Bij het testen van de handmatig aangemaakte knop krijg ik een verbod bord te zien.

Doe ik iets wat van homey niet mag?

1 Like

Nee dat is normaal het knopje om je laatste ingeleerde knop te verwijderen geloof ik.

Ondertussen de rm mini 3 gehaald en IR werkt hiermee perfect!

1 Like

Interessant! @Flamegrilled Hoeveel meter is het bereik van de rm mini?

In mijn geval is de airco het meest ver weg op zo’n 4meter en gaat zonder problemen

Ok! lijkt me de moeite waard! bedankt voor de info!
Wachten op Athom tot het opgelost is gaat mij te lang duren. duurt nu ook al zeker een jaar.

I have the same problems

Ik meld me ook met dit probleem. Zowel bij het inleren (de testknop) als het gebruiken van de commando’s in een flow gebeurt er niets.

Ik heb gelukkig al een Broadlink dus er is omheen te werken, maar het is niet echt handig. Echt balen, want dit was voor mij een grote reden om een Homey te nemen, en als ik zie hoe lang dit probleem al gaande is vermoed ik dat het niet snel opgelost zal gaan worden.

Cory,

Dit is een bekend issue bij Athom voor al heel veel maanden. Helaas wordt er niks mee gedaan. Het is toch erg treurig dat een van de basis functionaliteiten niet werkt. Hoe meer mensen een mail sturen naar support@athom.com hoe beter.

Kun je met de Broadlink ook het KPN kastje aansturen?

Ik heb geen KPN kastje, maar het lukte om mijn (merkloze, budget) plafondventilator in te leren en besturen. Het gaat 1 commando per keer, dus er wordt geen apparaat gecreĂ«erd, maar ik kan de commando’s wel in flows gebruiken.