Problemen met Aeotec Multisensor 7

Hey all!

Sinds een weekje in het bezit van een Homey Bridge. Fijn apparaatje waar ik tot nu toe aardig mee uit de voeten kan.

Ik heb 2 multisensoren 7 van Aeotec. 1 op zolder en 1 in de woonkamer. Die op zolder gebuik ik om het vochtpercentage een beetje in de gaten te houden en is gekoppeld aan een aantal flow’s mbt verlichting. Werkt prima!

Met degene in de woonkamer heb ik sinds gister problemen. De alarmen voor bewegen en vibratie lijken te doen wat ze zelf willen.
Ik heb de sensitiviteit van de beweging al van 1 tot 11 gehad en staan te springen op een meter van de sensor maar ook dan doet hij het de ene keer wel de andere niet.
De vibratiesensor staat continu aan en gaat niet uit na de ingestelde minuut.

De sensor heb ik een weekje denk ik, niet gevallen oid dus geen idee verder.
Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen? Beetje zonde om een sensor van 65,- maar voor de helft te kunnen gebruiken.

Cheers!
Onno

Hallo Onno,

Ik heb hetzelfde met een Fibaro deur/raam sensor. Geen idee waar het hem in zit. Wellicht goed om bij Athom te melden aangezien dit dus verder dan enkel Fibaro gaat.

Als van jou het probleem is dat de sabotage alarm niet uitgaat, dan is waarschijnlijk het achterste schakelaartje niet meer ingedrukt/los gegaan over tijd, dit is een vrij bekend probleem met alle Fibaro deur/raam sensoren die alleen geplakt zijn (schakelaartje zit tegen het kozijn aan, maar word niet geactiveerd).

Voor de OP (orginele poster) zou ik aanraden gewoon contact op te nemen met Aeotec zelf of die misschien nog ideeën hebben, die hebben zelf ook de app onder zich.

Top ga het eens bekijken straks.

Ter info bij mijn Multisensor 6 heb ik geen problemen

Ik zal Aeotec even contacten inderdaad, er lijkt iets niet goed te gaan.

Ik keek net even er er was exact na 13500 seconden (3 uur en 45 minuten) opnieuw een begegingsalarm geregistreerd.
Vibratie alarm staat nog steeds aan.