Probleem met Ring & Homey

Ow dat zou top zijn, kan iemand dat verwerken in de echte app met een update :grin:

1 Like

Ik heb toch de indruk dat de koppeling via IFTTT beter werkt dan met de Homey app (Ring V2) en dat er behoorlijk minder vertraging op zit langs deze weg…

Ja maar helaas gaat dat via een externe server :disappointed_relieved: en alles lokaal in je eigen LAN vind ik wel fijn…

Waarom denk je dat je je moet aanmelden met je account in de Ring app op Homey? Niet omdat het dan lokaal via je LAN zou verlopen hoor de communicatie :wink:

Ik vond de image grabber functie wel handig in de App. Anders dan dat is IFTTT niet beter of slechter denk ik.

Image grabber werkt helaas bijna niet op de V2…

Sorry, ik heb de pro inderdaad

Owwww das waar ook, stom :man_facepalming:
Maar ik gebruik toch liever de ring app van Homey, hoeveel werk is het om de app aan te passen of kan anders iemand een handleiding maken hoe ik het kan oplossen?

De app is al aangepast, ze staat alleen niet in de store omdat de oorspronkelijke dev geen support meer geeft.
Je kan de app van Github downloaden en manueel installeren: [HOW TO] CLI install method
Beetje meer werk, maar niet zo moeilijk.

Komt de app nog wel opnieuw in de store? Ik ben geen fan van CLI, voornamelijk omdat dit niet door de backups supported wordt…

Dat kan niemand zeggen. De originele dev wil blijkbaar geen support meer geven (wat ik helemaal begrijp aangezien sommige mensen blijkbaar gewoon lomp geweest zijn…)
Er zijn dan 2 opties. Ofwel neemt Athom het over, ofwel komt er een andere vrijwillige dev.
Als je je geroepen voelt… :slight_smile:

Het is natuurlijk niet alleen dat. Er zijn gebruikers die lomp zijn, maar dat hebben alle devs (en daarmee wuif ik het niet weg hoor, het is belachelijk hoe mensen soms doen). Dennie (?) heeft zelf geen Ring device meer, dat maakt het natuurlijk al bijzonder lastig en daarnaast is het een niet ondersteunde API waar tegen aan gepraat wordt, dat onderhouden kost heel veel tijd. Ring heeft gewoon een ‘officiele’ methode voor systemen zoals Homey om tegen te praten, alleen moet je dan iets van een partner worden (geen idee of die term, of een andere term daarvoor gebruikt wordt) en dat is de taak van Athom en niet van een individuele community dev.

Het is heel jammer, maar het is niet anders. Ik zou het fijn vinden als de app terug komt, maar het is niet te zeggen hoe lang het dan weer werkt zonder dat er een active dev op zit, en bij voorkeur een met een ring device.

1 Like

En daar zit het grootste probleem. Als het maar even veranderd word door iemand anders (Ring API change) dan is er gelijk commentaar. Die app in de store hebben is geen probleem, commentaar als het 5 minuten niet werkt wel. Er schijnen een hoop mensen niet te begrijpen dat deze mensen (@denniedegroot , @Adrian_Rockall , @Kaoh ) dit vrijwillig doen zonder dat ze daar iets voor terug hoeven. Of je beter af bent als Athom deze app overneemt betwijfel ik. Dan krijg je antwoorden als “API is veranderd, kunnen wij niks aan doen” en zul je het er mee moeten doen. Zoals met de Sonos app. API veranderd en de mogelijkheid om soundboard te casten naar ALLE speakers is verdwenen. Enige commentaar is: API veranderd, kunnen we niks aan doen. Wat ik begrepen heb zijn er gesprekken tussen genoemde devs om dit weer zelf in de store te krijgen dus misschien wachten we daar op. Ik denk (persoonlijk) dat dit de beste optie is omdat de community devs tot nu toe nog steeds de beste support hebben gegeven voor welke app dan ook.

2 Likes

dennie heeft op mijn pull request gereageerd. dus ik denk wel dat hij hem gaat vrijgeven. even afwachten dus.

6 Likes

Joepie! Super blij mee. Two factor Authentication nu ondersteunt. Top @denniedegroot :+1:

3 Likes

Heb je je Ring opnieuw moeten toevoegen?

@denniedegroot @Kaoh You guys ROCK :metal:

Superblij dattie t weer doet op mn pro :tada:

1 Like

@Fire69 Ja, om de een of andere reden kwam de update niet door. Dus oude app verwijderd. Nieuwe geïnstalleerd. Ring deurbel via apparaten weer toegevoegd en cards in flow vernieuwd.

Mee eens. Dank heren!

Vreemd… Ik had de versie van Adrian_Rockall via CLI geïnstalleerd, die kwam gewoon over de versie van Dennie (2.1.5). Device niet opnieuw moeten toevoegen.
Gisteren de nieuwe versie van Dennie via de store geïnstalleerd, nu heb ik 2 Ring-apps staan (2.1.5 en 2.2.2) waarbij de nieuwe geen devices heeft. :frowning: