In de gang zit een plafonniere met een halogeenlamp. Deze wil ik gedurende een minuut of 10 aanschakelen als er gebeld wordt, maar ook als ik zelf de deur open om naar binnen te gaan. Maar ik wil de lamp ook kunnen bedienen met mijn normale aan/uit schakelaar. Dus, lamp, bel, deursensor en schakelaar.
De lamp is ‘dom’?
Dan zul de de schakelaar moeten vervangen door een slimme schakelaar:
Verder heb je inderdaad een deursensor nodig:
En een slimme deurbel:
Nu zir er in de doos van de lamp een KlikaanKlikuit ACM-2300-HC, maar die is nu niet gekoppeld met homey. Deze schakelt direct op de deursensor (echter begrijp ik dat niet)
Die zijn dan direct aan elkaar gekoppeld. Zie de KaKu handleidingen.
Deze app installeren
zodat je de schakelaar als apparaat (en eventueel de bel als deze ook van Kaku is) kunt toevoegen aan homey.
In de hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb dus de ACM-2300-HC en die is blijkbaar rechtstreeks gekoppeld aan mijn deursensor. Nu wil ik deze ACM-2300-HC aansturen via Homey. Maar wat ik ook probeer het lukt me niet. Ook nadat ik factory reset gedaan heb van de ACM (meer dan 10 sec knopje ingedrukt houden) blijft hij reageren op de deursensor en krijg ik 'm niet gekoppeld aan Homey. De ring contactsensor de ook op de deur zit reageert wel in Homey. Maar dat is Z-Wave?? Is dat beter qua bereik?
OH ja met de schakelaar kan ik het licht ook nog gewoon aan en uit doen; wat ook zo moet blijven. Uiteindelijk zelf gevonden: de factory reset was niet allen 10 seconde ingedrukt houden, maar ok nog bevestigen, Daarna lukte het wel.
Mooi dat het gelukt is.
Overigens had het koppelen met Homey ook moeten lukken zonder wissen van alle zenders (wat jij factory reset noemt), omdat de ACM-2300-HC met maximaal 32 zenders gekoppeld kan worden. Dus Homey en bv je afstandsbediening gebruiken dan elk een eigen code. Maar goed, als je dat nog eens nodig hebt, kun je dat altijd nog proberen.