Dimmen van Led met KlikAanKlikUit ACM-250-LD

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het dimmen van mijn plafonière met Homey. Dat wil niet zo goed lukken.

Ik gebruik een Homey Bridge en een KlikAanKlikUit ACM-250-LD inbouw led dimmer die een plafonière met 12 LED lampjes bedient. De dimmer is gekoppeld aan Homey. In homey kan ik het dim nivo instellen maar het wil maar niet lukken om het gewenste dim nivo te bereiken. Wanneer ik de slider bar bedien wordt het licht te fel of te zwak. Ik heb ter controle de dimmer ook gekoppeld aan een draadloze zender van KlikAanKlikUit. Door het herhaaldelijk gebruik “On” op de handzender wordt de dimreeks gestart waarbij de lamp van fel naar zwak gaat of andersom. Wanneer ik dan het nivo vastklik door nogmaals “On” te drukken is het een fluitje van een cent om het gewenste dim nivo te bereiken. Ook de ouderwetse “domme” dimmer die ik vervangen heb voor de ACM-250-LD had geen enkele moeite om de lamp juist te dimmen.

Wanneer ik een simpele Flow maak in Homey kan ik instellen dat de dimmer tot een bepaald nivo gedimd moet worden. Bij deze methode is er naast een slider bar ook een percentage zichtbaar. Dan krijg je het zelfde verhaal, maar nog explicieter: 21% en de lamp is te fel is en 20%, te zwak. Ik heb ook geexperimenteerd met het instellen van de dimmer met de draaiknop voor fase aansnijding/faseafsnijding en de mate waarin maar dat hielp dus niet voor dit probleem.

Ik gebruik ook een andere ACM-250-LD in combinatie met een enkel peertje, waarbij het dimmen via Homey prima werkt.

Wie kan hier zijn licht over laten schijnen? Iemand een idee van de oorzaak? Biedt Homey Bridge andere manieren om het dim nivo te beinvloeden?

Misschien overbodige vraag maar zijn alle lampen wel dimbaar ?