KlikAanKlikUit stekkerlamp dimmen

Hi! Ik heb van KlikAanKlikUit de ACC 250 LD aangeschaft zodat ik een stekkerlamp kan bedienen EN dimmen. Met LD toevoeging zou dit moeten kumnen. Koppelen aan Homey gaat goed, maar dimmen werkt niet. Weten jullie de oplossing of weten jullie een alternatief? Carolien

Is de lamp wel dimbaar? Ik gebruik ook KaKu stekkers icm dimbare ledlampen en dat werkt gewoon.

Zit er geen dim knop in Homey, dimt de lamp wel met een KaKu afstandsbediening, dimt een gloeilamp wel?

Hi Ria, Ik kan de leds wel dimmen met de afstandsbediening. Ook heb ik de opties in Homey om te dimmen, echter gebeurt er niks.
Hoe heb je ze gekoppeld aan Homey? Of welk device heb je geselecteerd in de KaKu app?

@CaroliendJ En als je je vinger even op de stekker icoon houdt zodat hij opent, krijg je dan geen schuifje die je kan bedienen?

Als ik hem in de app open klap, heb ik de mogelijkheid om te dimmen. Er zit een AC Triac RF + Push Dimmer tussen de LED en de KaKu stekker incl afstandsbediening. Wellicht dat dat de reden kan zijn dat ik niet kan dimmen?

NOOIT een Dimmer achter een Dimmer schakelen!!!

een ACC 250 LD https://klikaanklikuit.nl/product/stekkerdimmer-100-watt-led/ is al een Dimmer,
Daar achter mag ALLEEN een standaard Dimbare Lamp of LED aangesloten!
geen andere apparatuur, zeker geen dimmers!

2 Likes

Haha, duidelijk! Dat is dus de reden!
Helaas zit de dimmer er al en is deze helemaal weg gewerkt achter de kast. Dus ik.kan hem er niet (makkelijk) verwijderen…
Even een check: het is niet gevaarlijk toch om het zo te doen? Ik kan namelijk nu deze verlichting wel opnemen in een flow. En als ik.zou willen dimmen gebruik ik de afstandsbediening.

Ik denk dat niemand je gaat vertellen dat dit niet gevaarlijk is. Als elektronica hier niet voor gemaakt is en niet op getest…

Waarschijnlijk staat in handleiding van beide dat je het niet moet doen. (Of waarvoor het wel geschikt is en getest maar komt dit niet overeen met wat je nu hebt)

1 Like