Picnic app

Hmm dat klinkt niet best. Treed dit nog steeds op als je de gehele app verwijderd en opnieuw installeert? Je zou in dat geval opnieuw moeten inloggen

ik heb gisteren wel een update gepusht, dat zal in lijn zijn met het moment dat het probleem is ontstaan.. ik zal ondertussen onderzoeken wat dit kan veroorzaken. Maar het zou helpen als je bovenstaande eens kan proberen als oplossing

Ik heb hem zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw inloggen is ook gelukt en ik zal over een uur ongeveer weten of die het blijft doen.

Bedankt voor de snelle reactie

Na het verwijderen en opnieuw installeren en inloggen is die voor nu goed gebleven en werkt deze weer.

Goed om te horen. Ik heb zojuist een update uitgebracht die dit specifieke gedrag voortaan zal voorkomen. Bedankt voor het melden!

Hallo allen :waving_hand: Ik ben bezig met de implementatie van een Picnic-widget voor de app, met hopelijk later vandaag de oplevering ter goedkeuring! Deze widget gaat mij in ieder geval veel helpen in 't dagelijkse huishouden.

Hier alvast een sneak-peak (ja dark-mode wordt ook mee opgeleverd :wink: ), heb alle verschillende states lokaal getest met productie-data door o.a. het stoppen van producten in het mandje, inplannen van een bestelling en bijbestellen van producten.

Edit: there we go, PR ready! Add a delivery widget for Homey Dashboards by rvanlaak · Pull Request #54 · Retrospected/app.picnic · GitHub

Heel tof @rvanlaak , ik ga er naar kijken en zsm naar test pushen. Thanks voor je bijdrage :slight_smile:

Had vanochtend een levering, en heb op basis daarvan nu de hele bestel-cyclus doorlopen en een extra set aan UX-verbeteringen aan de widget states toegevoegd en bewoordingen verbeterd. Wat mij betreft meer dan klaar om released te worden!

Heb ook de refresh-interactie laten verbeteren. Zodra het widget in beeld komt zal een refresh verzocht worden. En, eens per 30 sec kan met een klik op de widget nu handmatig de data ververst worden, en anders geld het 5-minuut window wat nu al aanwezig is in de app. Krijgt zelfs haptic feedback als de refresh doorgezet wordt!

@Retrospected omdat de PR een bump in de Picnic-API-versie maakt (data is invalid op de oude 2022 API) zou dit mijn inziens een major release verantwoorden, want er zal bij de app-settings opnieuw moeten worden ingelogd (widget heeft ook een state voor dat).

Hmm kan de auth token die gebruikers hebben van hun actieve sessie niet herbruikt worden op de nieuwe API om de relogin te voorkomen?

Zal dit nog dubbelchecken door eerst stable te installeren, en daarna dev eroverheen. Tijdens development had ik een keer auth problemen, dus relateerde het daaraan maar heb bovenstaande niet daarna nogmaals dubbelchecked. Brb

@Retrospected je vermoeden was juist; auth token blijft ook op nieuwe versie van de API valide. Na stable install en inloggen, en vervolgens de dev versie te draaien met de widget, dan wordt alles zoals verwacht nog steeds netjes binnengehaald.

Ofwel, prima om na merge dus als 3.8.0 te releasen. FYI draai dit nu inmiddels twee dagen als development versie (middels make install).

Zou graag ook de code laten upgraden naar typescript, en proberen om GitHub - MRVDH/picnic-api: Unofficial Node.js wrapper for the API of the Picnic online supermarket. Not affiliated with Picnic. · GitHub te gebruiken ipv de eigen interpretatie van de endpoint signatures. Hoe sta je daarin?