Picnic app

Hey Bas, bedankt voor je bericht. Ik heb gisteren exact hetzelfde gehad, er zit duidelijk een bug in de test versie waar ik naar moet kijken. Ik raad je voor nu aan naar de stabiele versie te gaan, daar komt het probleem niet voor:

Ik heb 3.2.1 naar de test channel gepushed waar deze bug als het goed is (famous last words) is gefixt.

Het kan zijn dat dit pas bij je vĆ³lgende bestelling is doorgevoerd, of moet je even op de ā€œReset bestelling statusā€ knop in de App Settings drukken.

1 Like

3.2.3 has been published to the stable channel adding global token support and a new condition card to check for an active order. Iā€™ve also opened a new topic where i keep track of the changelog, please use this topic for feature questions and remarks:

Grappige app. Voor de liefhebbers, ik heb een stukje javascript geschreven dat de datum (2023-04-13) omzet naar vandaag, morgen overmorgen, over x dagen etc.
Dan zegt Homey bijvoorbeeld ā€œDe picnic boodschappen worden morgen bezorgd om ā€¦ā€
Flow:


homeyscript node:

Code voor in de node:

function formatDate(inputDate) {
  // Convert the input string to a Date object
  const date = new Date(inputDate);

  // Calculate the difference between the current date and the input date in days
  const diffTime = date.getTime() - new Date().getTime();
  const diffDays = Math.ceil(diffTime / (1000 * 3600 * 24));

  // Determine the output based on the number of days difference
  if (diffDays === 0) {
    return 'Vandaag';
  } else if (diffDays === 1) {
    return 'Morgen';
  } else if (diffDays === 2) {
    return 'Overmorgen';
  } else if (diffDays === -1) {
    return 'Gisteren';
  } else if (diffDays === -2) {
    return 'Eergisteren';
  } else if (diffDays > 2) {
    return `Over ${diffDays} dagen`;
  } else if (diffDays < -2) {
    return `${Math.abs(diffDays)} dagen geleden`;
  } else {
    return 'Ongeldige datum';
  }
}

return formatDate(args[0]);
2 Likes

Cool, je kan met je code dit bv ook dagelijks op een vast tijdstip om laten omroepen door de nieuwe global tokens te gebruiken waarin de datum van bezorging staat genoemd. Bedankt voor het delen!

Weet iemand een handigheidje om 1 uur voor dat de boodschappen daadwerkelijke geleverd worden (Begin van het tijdsbestek van levering) ik een melding kan krijgen zodat ik deze op bijvoorbeeld PiPup kan gebruiken .

Met een beetje complexe flow (advanced flow is een vereiste) moet dat mogelijk zijn:
Gebruik de trigger ā€œboodschappen worden binnenkort geleverdā€, gebruik vervolgens een HomeyScript met als input de ā€œeta beginā€ variabele en reken met JavaScript het verschil uit in secondes van het huidige tijdstip uit t.o.v. het tijdstip uit de variabele en trek daar 1 uur vanaf. Start vervolgens een zandloper (bv via de Countdown app) voor dit aantal secondes.

Maak een aparte flow met een trigger wanneer de zandloper leeg is met je bijbehorende actie.

Ik weet niet wat er met de zandloper gebeurt als er een tussentijdse herstart van Homey is geweest, waarschijnlijk wordt deze dan gestopt. Misschien dat er een betere manier bestaat om een trigger op een bepaald tijdstip te laten starten ipv via een zandloper

1 Like

Dankje voor de tip. Ik weet niks van JavaScript af maar is misschien een mooie reden om mijzelf hier eens in te verdiepen.

Unfortunately I learned that the products-adding card no longer works. After some investigation i noticed that the ā€˜search itemā€™ API call that I use has changed and no longer returns items making it impossible to add an item to the cart.

Iā€™m also no longer able to easily intercept the API calls that the Picnic app uses, because it seems that they have implemented Certificate Pinning which would require me to root my phone and bypass this measureā€¦

If anyone is able to help me out getting insights how the API of searching/adding items works, I would be able to update the appā€¦ but for now Iā€™m leaving it as it is.

Edit: nevermind i bypassed cert pinning and found the changed api calls. Will update the app soon

Adding product works again, you can use the test channel for now since i want to check out the stability: Picnic | Homey

You will have to re-login via Settings in order to make this work.

1 Like